reklama

Lekcje z łamaniem prawa

(TYM)Zaktualizowano 
W spotkaniu zorganizowanym przez Krakowską Radę Samorządów Uczniowskich uczestniczyło kilkudziesięciu przedstawicieli samorządów szkolnych krakowskich szkół średnich oraz zaproszeni goście (m.in. Roman Ficek, rzecznik praw ucznia).

Nie tylko numer w dzienniku

   Zawieszanie ucznia w jego prawach, wyrzucanie z klasy podczas lekcji, zmiana zasad oceniania w ciągu roku szkolnego, prowadzenie zajęć po dzwonku, wykorzystywanie lekcji wychowawczej do nauczania innych przedmiotów - to tylko niektóre przykłady łamania praw ucznia przez nauczycieli, o których wspominali uczestnicy wczorajszej konferencji "Rola Samorządu Uczniowskiego oraz Krakowskiej Rady Samorządów Uczniowskich w kreowaniu i współtworzeniu rzeczywistości szkolnej".
   - Zauważamy, że wielu uczniów, a także reprezentujących ich samorządów szkolnych nie zna swoich praw. Nie we wszystkich szkołach uczniowie mają możliwość dostępu do statutu szkoły. Tymczasem taki dokument powinien być powszechnie dostępny w każdej szkolnej bibliotece - mówił Łukasz Sabat z XIV LO, przewodniczący KRSU. - Samorządy szkolne powinny bronić praw uczniów i pomagać im w codziennych szkolnych problemach. Tymczasem często zdarza się, że po wyborze samorząd ogranicza się np. do organizowania dyskoteki, a potem wydawania zarobionych na niej pieniędzy na upominki dla nauczycieli. Dzisiejsza konferencja ma m.in. uświadomić, że nie o to w tym wszystkim chodzi - stwierdziła Daria Głownia z I LO w Krakowie.
   Przedstawiciele KRSU podawali także przykłady aktywnego uczestnictwa samorządów w życiu szkoły. - Braliśmy udział w radzie pedagogicznej szkoły, podczas której mieliśmy prawo do obrony ucznia, zagrożonego usunięciem z liceum - opowiadała Agata Zaus z XIV LO. - W naszej szkole samorząd przygotował specjalną sesję dla maturzystów, którzy mogli się w jej trakcie podszkolić w przedmiotach zdawanych na egzaminie dojrzałości - oznajmił Sławomir Frankowski z ZSE nr 1. - W naszym liceum działa szkolny rzecznik praw ucznia. Zajmuje się on bardzo skutecznie wszystkimi nieporozumieniami na linii nauczyciel - uczeń - mówił Michał Staniszewski z X LO. Podczas spotkania młodzież zwracała również uwagę na to, by w szkołach uczniowie byli traktowani mniej anonimowo. - Często nauczyciele po pół roku nauki nie znają imion i nazwisk swoich uczniów. Młodzież bardzo źle czuje się w momencie, gdy jest dla kogoś tylko numerem w dzienniku - stwierdziła Daria Głownia z I LO. - Niektórzy nauczyciele mają również zwyczaj przeprowadzać wychowawcze rozmowy z uczniem przy całej klasie. Takie podejście jest niepedagogiczne - dodał Franciszek Strzelecki z XXIX LO. (TYM)

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3