Leo Express rusza z Pragi do Krakowa 20 lipca, bilety od 19...

Leo Express rusza z Pragi do Krakowa 20 lipca, bilety od 19 zł już w sprzedaży

Marcin Banasik

Aktualizacja:

Dziennik Polski 24

Leo Express rusza z Pragi do Krakowa 20 lipca, bilety od 19 zł już w sprzedaży
1/4
przejdź do galerii
Już w lipcu wyjedzie pierwszy prywatny pociąg pomiędzy Pragą, Katowicami i Krakowem, przewoźnik Leo Express właśnie uruchomił sprzedaż biletów. Z Polski do Pragi będzie można pojechać już od 19 złotych i skorzystać aż z trzech klas podróży – Economy, Business aż po najwyższą klasę Premium. Przewoźnik oczekuje w najbliższych dniach wydania przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego zezwolenia, dopuszczającego tabor Leo Express na polskie tory.
Piątek 20 lipca to historyczna chwila, nad którą długo pracowaliśmy! Polska i Czechy będą mieć znów nieco bliżej do siebie. Zachęcam wszystkich do wakacyjnych podróży naszymi pociągami. Nasz rozkład jest dopasowany na przykład pod weekendowe wyjazdy do Pragi lub do Ołomuńca – mówi Peter Koehler, prezes Leo Express.

Rozkład jazdy w tę wakacje zakłada kursy w weekendy. Z Krakowa do Pragi prywatny pociąg pojedzie w poniedziałki i soboty, w drugą stronę z Pragi do Krakowa: w piątki i niedziele. Pociąg wyruszy z Krakowa Głównego o 05:04, z Katowic odjedzie o godzinie 06:57 i do swojego celu w Pradze dotrze na 11:39. Zatrzyma się także w Skawinie, Zatorze, Oświęcimiu-Dworach, Mysłowicach, Tychach, Pszczynie i Zebrzydowicach. Po czeskiej stronie obsłuży kilka ważnych węzłów i miast takich jak: Bogumin, Ostrawa, Ołomuniec i Pardubice. Czas jazdy z Krakowa do Pragi będzie wynosił 6 godzin 35 minut, a z Katowic do Pragi 4 godziny 42 minuty. To najszybsze dostępne połączenie lądowe na tej trasie. W drogę powrotną z Pragi pociąg wyruszy o 16:10. Przyjazd do Katowic został zaplanowany krótko po 21-ej, a do Krakowa dotrze o 23:19.

Dyrektor Leo Express Polska Peter Jančovič, komentuje plany w Polsce – Pociąg coraz częszciej staje sie świetną alternatywą dla samochodu. Chcemy oferować ceny przystępne dla każdej kieszeni. Jednak wiemy, że nie tylko cena się liczy. Na pokładzie pociągu o pasażerów dbają stewardzi, dostępne są gniazdka, Wifi oraz catering za rozsądne ceny. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na torach na polskim odcinku trasy przewidujemy stopniowe zwiększanie częstotliwości kursów.

Bilety są aktualnie dostępne w sprzedaży na terminy od 20 lipca do 1 września i ich ceny zaczynają się już od 19 złotych. Średnia cena biletu do klasy Economy z Krakowa do Pragi będzie oscylować w okolicach 60-80 złotych, z Katowic do Ołomuńca będzie to około 35-45 złotych. Leo Express stosuje system znany z tanich linii lotniczych. Im wcześniej kupimy bilet, tym pojedziemy taniej. Kupna biletu można dokonać za pomocą strony internetowej lub w sieci partnerskich punktów stacjonarnych, na przykład w Centrum Obsługi Pasażera Kolei Śląskich na dworcu kolejowym w Katowicach.

Przewoźnik uruchamia w tej chwili pociągi już w 3 krajach Europy – w Czechach, na Słowacji i w Niemczech. Firma dysponuje również siatką skomunikowanych połączeń autokarowych, które w Polsce obejmują połączenia takie jak Warszawa – Bogumin – Wiedeń/Praga, Kraków – Lwów, Kraków – Katowice – Bogumin – Ostrawa lub Kraków – Poprad – Košice

ZOBACZ KONIECZNIE:




Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!


WIDEO: Poważny program - playlista 3 odcinków

Komentarze (5)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Mieszane uczucia

luke (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Pragę bardzo lubię i cieszyłem się na myśl o weekendowych wypadach tam. Teraz czuje lekkie rozczarowanie jeśli chodzi o godziny. Opcja z powrotem w niedziele przynajmniej zje o dzień urlopu mniej...rozwiń całość

Pragę bardzo lubię i cieszyłem się na myśl o weekendowych wypadach tam. Teraz czuje lekkie rozczarowanie jeśli chodzi o godziny. Opcja z powrotem w niedziele przynajmniej zje o dzień urlopu mniej niż lot w poniedziałek. Natomiast w piątek wole jednak skończyć pracę koło pierwszej i jechać na lotnisko niż budzić się w nocy i łapać pociąg.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
jak zawsze

filon (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

Jeszcze nie wystartował, już narzekanie.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Troche jak tramwaj

Hehe (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

Jedyna wada leo express jest taka ze ICkiem jak sie jedzie to jest zapelniony w 30% max i jest duzo miejsca. Wolne prywatne przedzialy. Tu bedzie zapchany bo upchaja biletami po 20zl jakby mieli...rozwiń całość

Jedyna wada leo express jest taka ze ICkiem jak sie jedzie to jest zapelniony w 30% max i jest duzo miejsca. Wolne prywatne przedzialy. Tu bedzie zapchany bo upchaja biletami po 20zl jakby mieli wolne miejsca ;/ Troche jak tramwajzwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
T

Andrzej (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Jechałeś już???to po co taki durny komentarz,


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Lol

Lol (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Tak jezdzilem tymi stadlerami, newagami i elfami. Od wstawienia nawet bardziej pro foteli pociag podmiejski nie stanje sie pociagiem dalekobieznym. Dobrze, ze jest tylko pendolink czy nawet sklad...rozwiń całość

Tak jezdzilem tymi stadlerami, newagami i elfami. Od wstawienia nawet bardziej pro foteli pociag podmiejski nie stanje sie pociagiem dalekobieznym. Dobrze, ze jest tylko pendolink czy nawet sklad wagonowy to to nie jest. zwiń

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

NAUCZYCIEL ROKU | Etap powiatowy zakończony

NAUCZYCIEL ROKU | Etap powiatowy zakończony

Gigantyczna galeria handlowa rośnie w Wieliczce [ZDJĘCIA]

Gigantyczna galeria handlowa rośnie w Wieliczce [ZDJĘCIA]

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?