Premiery
Wkrótce zadebiutuje nowa wersja seata leona o nazwie FR. Sportową sylwetkę samochodu podkreślają charakterystyczne zderzaki przeznaczone specjalnie do tej wersji, podwójna końcówka układu wydechowego z polerowanej stali oraz lakierowane na srebrny kolor obudowy lusterek bocznych, stanowiące szczególnie silny akcent na tle nadwozia.
W środku, zarówno kierowca, jak i pasażer z przodu siedzą w sportowych fotelach z inicjałami FR wyhaftowanymi na oparciach. Uzupełnieniem sportowego charakteru modelu jest panel instrumentów, gdzie czarne tarcze zegarów znane ze "zwykłych" wersji zastąpiono białymi.
Obydwie jednostki napędowe - benzynowa i wysokoprężna - pasują do charakteru leona FR, przy czym silnik 2,0 TFSI o mocy 200 KM jest nową konstrukcją zastosowaną w tym modelu po raz pierwszy. Maksymalny moment obrotowy 280 Nm dostępny w zakresie od 1800 do 5000 obr./min gwarantuje elastyczność na poszczególnych biegach. Leon wyposażony w tę jednostkę napędową przyspiesza od 80 do 120 km/h w zaledwie 7 sekund na V biegu i w 8,9 sekundy na VI.
Dwulitrowy silnik rozpędza leona od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 229 km/h. Pierwsze 1000 metrów ze startu zatrzymanego samochód pokonuje w imponującym czasie 27,6 sekundy. Mimo to samochód zadowala się zupełnie przeciętnymi ilościami paliwa: 7,9 l/100 km przy emisji CO 190 g/km.
Leon FR z silnikiem Diesla napędzany jest jednostką 2,0 TDI o mocy 170 KM, znaną już z bliźniaczej altei FR. Leon z takim dieslem pod maską osiąga prędkość maksymalną 214 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy, zużywając przy tym średnio 6 litrów paliwa na 100 kilometrów. (A)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?