Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

„Lewy” najbardziej wpływowy, Radwańska jest trzecia

Dominik Lutostański
Sport i marketing . - Cieszę się, że zająłem pierwsze miejsce i jestem wyżej od prezesa Zbigniewa Bońka. Fajnie, że nasz sport prężnie się rozwija i mogę brać w tym udział - mówi Robert Lewandowski.

Napastnik reprezentacji Polski został wybrany na najbardziej wpływową osobę w polskim sporcie przez magazyn „Forbes” i firmę Pentagon Research. Chociaż nie mógł uczestniczyć w konferencji w Warszawie, to krótkim nagraniem zaznaczył swoją obecność na konferencji prasowej.

Szczególną satysfakcję sprawiło mu wyprzedzenie prezesa PZPN Zbigniewa Bońka, który został sklasyfikowany na drugim miejscu. Jak wiadomo, obaj darzą się sympatią i szacunkiem, ale co jakiś czas lubią sobie dogryźć, co było słychać w wypowiedzi napastnika Bayernu. Na trzecim miejscu znalazła się krakowska tenisistka Agnieszka Radwańska.

Przed ogłoszeniem wyników zestawienia zostały poruszone także inne kwestie, dyskutowano między innymi o tym, skąd się biorą pieniądze w zawodowym sporcie. Jak zauważono, zazwyczaj pochodzą ze spółek Skarbu Państwa, jednak coraz częściej inwestują w polskich sportowców również prywatni przedsiębiorcy.

- W PZPN stworzyliśmy piramidę sponsorską. Mamy w niej spółkę Skarbu Państwa - głównego sponsora firmę Lotos - oraz kilka innych firm - tłumaczył sekretarz generalny związku Maciej Sawicki.

Zdaniem debatujących nadal za mało przedsiębiorców dostrzega potencjał, który drzemie w marketingu sportowym i zbyt wiele osób postrzega go jako rozdawanie pieniędzy i sponsorowanie wyjazdów, zamiast odpowiednie inwestowanie swoich funduszy.

- Każdy z nas na pewno pamięta, kto był sponsorem znanego sportowca, gdy ten osiągał sukcesy. Ja, jako fan piłki nożnej, jestem w stanie wymienić wszystkich, którzy reklamowali się za bramką Jerzego Dudka w finale Ligi Mistrzów z 2005 roku - mówił jeden z ekspertów.

- Sport to znakomite miejsce do sprzedaży, a - jak wiadomo - sprzedaż to przeniesienie emocji na __zaufanie - wtórował mu Wojciech Szaniawski, prezes agencji marketingu sportowego Arskom Group.

Obaj przyznali, że granice sportu i biznesu w wielu aspektach się pokrywają. - W USA to biznes jest na pierwszym miejscu. Owszem, sport jest ważny, ale najważniejsze jest to, co dzieje się wokół. U nas jest trochę inaczej. Wiadomo, że nie można pozwalać, by pieniądze całkowicie przyćmiły sportową rywalizację, ale za wynikami powinny iść także odpowiednie fundusze - stwierdził Sawicki.

Przy inwestowaniu pieniędzy należy brać pod uwagę wizerunek sportowca, który odgrywa niezwykle ważną rolę. Dzięki temu dana firma może o wiele łatwiej dotrzeć do konsumenta.

- Zmieniło się podejście sportowców i __coraz bardziej zdają sobie sprawę, jak ważne jest ich postrzeganie przez media - podkreślał Szaniawski. - Grzegorz Krychowiak i Robert Lewandowski nie tylko trenują, grają w meczach, ale także odpowiednio dbają o swoją aktywność w mediach społecznościowych.

Dziesięć najbardziej wpływowych osób w polskim sporcie wg „Forbesa”:

1. Robert Lewandowski, 2. Zbigniew Boniek, 3. Agnieszka Radwańska, 4. Marcin Gortat, 5. Kamil Stoch, 6. Adam Małysz, 7. Zygmunt Solorz, 8. Justyna Kowalczyk, 9. Czesław Lang, 10. Robert Kubica.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski