Lotnisko w Krakowie-Balicach przeżywa najtrudniejszy czas w historii. Stara się jednak szybko odtworzyć i rozbudować siatkę lotów z Krakowa

Zbigniew Bartuś
Zbigniew Bartuś
Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
W marcu 2021 z usług krakowskiego lotniska skorzystało 38 870 pasażerów, czyli o 85 procent mniej niż w marcu 2020 roku, gdy – przypomnijmy – zaczynała się pandemia i rząd ogłosił w Polsce pierwsze związane z nią ograniczenia. Marcowy wynik jest na poziomie tego z lutego, gdy z powodu antycovidowych obostrzeń, permanentnego lockdownu w europejskiej turystyce i granic pozamykanych na całym świecie z usług Kraków Airport skorzystało 33 046 podróżnych, czyli 95 proc. mniej niż w lutym 2020 (wówczas lotnisko obsłużyło 655 tys. osób!).

FLESZ - Sypią się mandaty za łamanie obostrzeń

Pod koniec marca port lotniczy w Krakowie-Balicach pokazał nową siatkę połączeń na zbliżający się sezon letni. Teoretycznie już weszła w życie, ale tak naprawdę wiele lotów stanie się możliwie dopiero po opadnięciu obecnej fali pandemii. Polska bije rekordy zachorowań i zgonów od początku zarazy i jest od dwóch tygodni w ścisłej czołówce krajów najsilniej dotkniętych przez koronawirusa. Cały czas wchodzą w życie kolejne rządowe restrykcje, a inne państwa mocno ograniczają możliwości przyjazdu Polaków. Zmieni się to dopiero, gdy sytuacja epidemiologiczna ulegnie znacznej poprawie. Linie lotnicze i władze Kraków Airport liczą, że do takiej radykalnej poprawy dojdzie jeszcze przed wakacjami, a wiele połączeń będzie się odbywać normalnie już w pod koniec kwietnia i maju.

- Przewoźnicy dokładają starań, aby siatka połączeń była jak najbardziej atrakcyjna, jednak wiele linii decyduje się na wprowadzenie poszczególnych kierunków z lekkim opóźnieniem – od maja lub czerwca. Wierzymy, że wspólnie pokonamy pandemię i pomimo szeregu restrykcji, które zapewne pozostaną z nami na dłużej, już niebawem pasażerowie coraz liczniej będą korzystać z usług krakowskiego lotniska

– mówi Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport. Dodaje, że Kraków Airport konsekwentnie realizuje misję odbudowania siatki połączeń oraz bezpiecznego powrotu pasażerów na krakowskie lotnisko.

- Kraków i Małopolska ponownie zyskają turystów między innymi dzięki inwestycjom zawartym w Planie Generalnym lotniska Kraków - Balice, które pozwolą na rozbudowę nowoczesnej infrastruktury naszego portu lotniczego. Od początku zdawaliśmy sobie sprawę z wyzwań, które przed nami stoją, a które czas pandemii tylko potęguje, jednak nasze priorytety pozostają niezmienne

– deklaruje Radosław Włoszek.

Nowe zasady covidowe na lotnisku w Krakowie-Balicach

Przypomnijmy, że zgodnie z rozporządzeniem rządu Kraków Airport wprowadził z końcem marca nowe zasady kierowania na kwarantannę podróżnych wracających do Polski z zagranicy. Funkcjonariusze Straży Granicznej weryfikują posiadanie uprawnień zwalniających z kwarantanny. Osoby przekraczające granicę państwową, stanowiącą granicę wewnętrzną (Schengen), muszą posiadać negatywny wynik testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2.

Jeśli pasażer przedstawi negatywny wynik tekstu przeprowadzonego na maksymalnie 48 godzin przed przyjazdem do Polski, będzie mógł zostać zwolniony z kwarantanny. W przypadku braku takiego testu, podróżny ma obowiązek poddania się kwarantannie, z której zostanie zwolniony w wypadku, gdy test na covid wykonany w ciągu 48 godzin od przekroczenia granicy da wynik negatywny.

Wszystkie osoby przekraczające granicę państwową, stanowiącą granicę zewnętrzną (Non-Schengen) będą podlegały obowiązkowi poddania się kwarantannie, z którego będzie zwalniał negatywny wynik testu, wykonanego w ciągu 48 godzin od przekroczenia granicy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

W Kraków Airport od północy z poniedziałku 29 marca na wtorek 30 marca 2021 zostały wprowadzone nowe zasady zabezpieczające przepływ pasażerów podczas kontroli dokumentów.

Aby pasażer mógł bezpiecznie i swobodnie podróżować, na terenie Kraków Airport funkcjonują punkty diagnostycznie dające możliwość wykonania testów. Więcej informacji na: https://krakowairport.pl/testyCOVID-19/

Nowy serwis internetowy Kraków Airport

Aby maksymalnie wspierać pasażerów najświeższymi informacjami, Kraków Airport uruchomił nowy serwis internetowy, opracowany na podstawie badania zachowań konsumenckich; analiza tych danych pozwoliła na odpowiednią segregację treści i ich ułożenie zgodnie z oczekiwaniami użytkowników platformy. Serwis jest także w pełni przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami np. wzroku, słuchu, ruchu, ale też z niepełnosprawnością intelektualną czy zaburzeniami poznawczymi.

- Nowy serwis stawia nacisk na konkretne, zwięzłe treści. Dlatego przebudowana i skrócona nawigacja oraz intuicyjna wyszukiwarka zapewniają szybki dostęp do niezbędnych danych. Elementy najczęściej odwiedzane, jak informacje o lotach, zostały uproszczone i wyróżnione. Zwartość realizująca cele biznesowe umieszczona jest w miejscach atrakcyjnych dla użytkownika, a pilne lub istotne komunikaty dostępne są na górze strony – opisuje Natalia Vince, rzeczniczka Kraków Airport.

Dodaje, że platforma korzysta z dobrodziejstw nowych technologii, zapewniających niezbędne bezpieczeństwo danych, a zarazem umożliwiające szybkie i skuteczne zarządzanie serwisem, poprawiając tym samym doświadczenie użytkownikom oraz administratorom.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anna

Mężczyźni, chcecie poznać miłą dziewczynę? W Google napisz Angrattz, a znajdziesz moją stronę ze zdjęciem. Jeśli Ci się spodoba, napisz, będziemy się komunikować))

Dodaj ogłoszenie