reklama

Lubią zimno

(BAR) Zaktualizowano 
Winy za to nie ponosi ani wytwórnia, ani my, lecz - być może - sprzedawca, przewoźnik lub hurtownik.

Na wszystkich etapach drogi z przetwórni do konsumenta

 W sklepie sprawdzamy datę ważności, po przyjściu do domu chowamy natychmiast serek czy kefir do lodówki, potem podajemy na stół i okazuje się, że nie nadaje się on do jedzenia, chociaż teoretycznie powinien...
 W przypadku bardzo wielu artykułów spożywczych nieodzownym warunkiem na wszystkich etapach ich drogi z przetwórni do konsumenta jest zachowanie niskiej temperatury (od +2 do +6 0C). Tylko wtedy mamy gwarancję, że produkty nie stracą walorów zdrowotnych, smakowych czy zapachowych.
 Aby uświadomić tę zależność zarówno sprzedawcom jak i klientom, w ubiegłym roku - pod patronatem Ministerstwa Zdrowia i Opieki Społecznej - firma "Danon" we współpracy z Polskim Towarzystwem Oświaty Zdrowotnej oraz firmą Bakoma zainicjowały program "Lubię zimno". Jest on kontynuowany i w roku bieżącym.
 Do programu, którego celem jest informowanie klientów oraz sprzedawców o warunkach, w jakich należy przechowywać świeże przetwory mleczne, zaproszono również lokalnych producentów świeżych produktów mlecznych. W ubiegłym roku uczestniczyło w nim prawie 307 tys. osób, mających wpływ na utrzymanie "łańcucha chłodniczego". Działania programu "Lubię zimno" objęły personel magazynów hurtowni żywności, sklepów i kiosków spożywczych, targowisk, zakładów żywienia zbiorowego oraz osoby zajmujące się handlem okrężnym i transportem żywności. Przez szkoły i przedszkola trafino do najmłodszego pokolenia, które często okazuje się najskuteczniejszym "strażnikiem" zasad przechowowania artykułów spożywczych.
 Działania, zainicjowane przez__kilkadziesiąt osób z 16 oddziałów terenowych PTOZ, z czasem objęły swoim zasięgiem około 16 tysięcy osób spośród personelu zawodowo związanego z żywieniem i obrotem produktami mlecznymi. Regionalne ośrodki Polskiego Towarzystwa Oświaty Zdrowotnej, które podjęły się roli koordynatora programu, nawiązały współpracę z wieloma partnerami, m. in. z przedstawicielami Inspekcji Sanitarnej, służbą zdrowia, sklepami, restauracjami, barami oraz ośrodkami wypoczynku dla młodzieży.
 W ubiegłym roku program "Lubię zimno" dotarł do 32% powiatów oraz ponad 25% gmin. Przeprowadzono ok. 13.300 kontroli obiektów obrotu żywnością. Zorganizowano też 277 kursów z minimum wiedzy sanitarnej (jest to obowiązkowy kurs, przeznaczony dla osób zajmujących się artykułami spożywczymi), obejmujący tematykę łańcucha chłodniczego dla świeżych produktów mlecznych. Przeszkolono na nich 8 tysięcy osób. Odbyło się wiele festynów, konkursów i imprez.
 Miejmy nadzieję, że akcja - powtarzna i w tym sezonie - przyniesie korzyści w postaci mniejszej ilości zatruć, wywołanych przez nieświeży nabiał.
(BAR)

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3