MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Lybra w Polsce

Redakcja
W ubiegłym tygodniu w Szczyrku odbyła się prasowa premiera lancii lybry, samochodu, który już wkrótce trafi do sieci sprzedaży. Na łamach "Jeżdżę z Dziennikiem" opisywaliśmy już ten pojazd. Teraz więc przypomnijmy niektóre rozwiązania techniczne zastosowane w następczyni dedry. W lybrze podwozie to nowoczesny system McPhersona z przodu i układ GLA (sterowany drążek podłużny) z tyłu. Z nowinek warto zwrócić także uwagę na zastosowanie - jako opcja - automatycznej skrzyni biegów z elektronicznym systemem kontroli z możliwością ręcznej regulacji (Q-system).

Najtańsza wersja kosztować będzie 74 tys. zł

 Lancia lybra dostępna będzie w trzech wersjach silnikowych. Są to jednostki benzynowe: 1,6 16V o mocy 103 KM, 1,8 16V o mocy 131 KM i 2,0 20V o mocy 155 KM (zastosowany również w fiatach bravo HGT). Być może w przyszłości pojawią się także wersje z jednostkami wysokoprężnymi z turbodoładowaniem o pojemności 1,9 i mocy 105 KM oraz 2,4 i mocy 134 KM. Oba te silniki mają bezpośredni wtrysk paliwa (JTD).
 Lybra produkowana jest w zakładach Rivalta koło Turynu. Do sprzedaży trafi w dwóch wersjach nadwoziowych - jako sedan i station wagon (kombi). Niestety, nie są to tanie auta. Lybra sedan w wersji 1,6 kosztuje 74 tys. zł, w wersji 1,8 86 tys. zł, a w wersji 2,0 92 tys. zł, kombi odpowiednio 76,5, 88,5 i 94,5 tys. zł.

(j)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski