Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mają internet bez zasięgu

Katarzyna Ponikowska
Zdzisław Solecki pokazuje, że w jego mieszkaniu w Jaroszowcu sieć Play nie ma zasięgu
Zdzisław Solecki pokazuje, że w jego mieszkaniu w Jaroszowcu sieć Play nie ma zasięgu Fot. Katarzyna Ponikowska
Jaroszowiec. Małżonkowie Anna i Zdzisław Soleccy zakupili laptop z routerem, by mieć dostęp do internetu. O tym, że w Jaroszowcu nie ma zasięgu sieci sprzedawca poinformował ich, ale już po zakupie

Laptop, który Anna i Zdzisław Soleccy kupili 11 stycznia, stoi w mieszkaniu nieużywany. Okazało się, że firma Play, z którą podpisali umowę na dostęp do internetu, nie ma zasięgu w ich miejscowości.

Państwo Soleccy nie mogą się teraz doprosić anulowania umowy. Przez najbliższe trzy lata będą spłacali zakup sprzętu, który jest im w takiej sytuacji niepotrzebny.

- To jest nie w porządku! Sprzedawcy usługi wiedzieli, że w Jaroszowcu nie ma zasięgu i nikt nas o tym nie poinformował - ubolewa pani Anna.

Będą spłacać trzy lata

Soleccy już od jakiegoś czasu myśleli o tym, że przydałby się dostęp do internetu. Postanowili więc skorzystać z promocji firmy Play i zakupić laptop z gratisowym routerem i telefonem.

- W trakcie transakcji w salonie przy Rynku w Olkuszu mówiliśmy, że chcemy w domu korzystać z internetu. Sprzedawczyni wiedziała dokładnie, gdzie mieszkamy - mówi rozgoryczona pani Anna.

- Zaznaczyliśmy też, że chcemy laptop z systemem Windows 8.1., bo słyszeliśmy, że z systemem 8.0 są problemy - dodaje mąż pani Anny, Zdzisław.

Kiedy Soleccy ze sprzętem wrócili do domu, okazało się, że w ich mieszkaniu nie ma zasięgu. Pojechali więc sprawdzić, czy u córki w mieszkaniu będzie lepiej. Niestety, tam też sprzęt nie działał.

Dodatkowo okazało się, że laptop jest wyposażony w system Windows 8.0, a nie jak prosili klienci, Windows 8.1. Państwo Soleccy postanowili zwrócić sprzęt. Pojechali ponownie do salonu w Olkuszu.

- Wtedy kierowniczka salonu przyznała, że w Jaroszowcu nie ma zasięgu. Tylko dlaczego powiedziałą o tym po zakupie usługi, a nie przed? - dziwi się pani Anna. Dodała, że sprzętu nie przyjmie i zarzuciła Soleckim, że laptop był już używany.

- A jak mieliśmy sprawdzić czy wszystko działa? - dziwi się rozmówczyni.

Soleccy napisali do działu reklamacji Play prośbę o odstąpienie od umwy z powodu braku zasięgu.

- Odmówino nam jej uwzględnienia. Zagrożono jednocześnie, że zerwanie umowy wiąże się z naliczeniem kary - mówi pan Zdzisław.

Razem z żoną liczyli na polubowne załatwienie sprawy, ale teraz nie mają już pomysłu, co mogliby jeszcze zrobić.

- Sprzęt będziemy spłacać przez trzy lata. Co miesiąc 120 zł. Tymczasem laptop stoi zapakowany w pudle. Tak nie powinno być - denerwuje się pani Anna.

Na niekorzyść klienta

Jolanta Banyś, powiatowy rzecznik konsumentów w Olkuszu informuje, że pod względem prawnym firmie Play nie można nic zarzucić. Internet mobilny nie jest przypisany do konkretnego adresu.

- Mogą być miejsca, gdzie nie ma zasięgu, a jego dostawca nie ponosi za to odpowiedzialności - wyjaśnia Banyś. W dodatku sprzęt kupiony w sklepie stacjonarnym nie podlega zwrotowi.

- Co innego, gdyby był kupiony poza lokalem, np. przez internet. Wtedy można odstąpić od umowy w w terminie 14 dni wysyłając na adres sklepu stosowne oświadczenie - przypomina rzeczniczka.

W takim przypadku, jak znaleźli się mieszkańcy Jaroszowca, można w prośbie o odstąpienie umowy powołać na dobre praktyki handlowe.

- Zwrócić się do firmy z pismem i wyjaśnić, że klienci zostali wprowadzeni w błąd, że chcieli mieć internet w konkretnym miejscu, a nie mają go i laptop jest im w tym momencie niepotrzebny. Jednak tylko od dobrej woli firmy zależy, czy taką reklamację uwzględni - wyjaśnia olkuski rzecznik konsumentów. Takie pismo w przypadku Soleckich nie przyniosło rezultatu.

-Złapali „klienta” i są zadowoleni - z goryczą mówią małżonkowie. Poprosiliśmy firmę Play o komentarz. Przez kilka dni nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi.

Gdzie po pomoc
Zanim podpiszemy jakąkolwiek umowę, należy ją dokładnie przeczytać, pozostawiając sobie jeden komplet podpisanych dokumentów. Jeśli mamy wątpliwości, czy transakcja, w której braliśmy udział, przebiegła zgodnie z planem, możemy zwrócić się po poradę do rzecznika konsumentów.

Namiary na rzeczników:
* Jolanta Banyś, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, pokój nr 16 (niski parter), tel. 32 647 87 76, 32 647 08 41, [email protected].
* Bernadeta Dereszowska, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Chrzanowie, ul. Grzybowskiego 7a, pokój 13, tel. 32 712 10 14, 32 712 10 16, [email protected].
* Marek Wieroński, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wadowicach. ul. Batorego 2, tel. 33 873 42 40, 33 873 42 00.
* Joanna Maciąga, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Oświęcimiu, tel. 33 844 97 33, [email protected].
* Pomocą służy też Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W razie problemów można pisać na: [email protected]. Strona: www.uokik.gov.pl.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski