MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Małe auto z charakterem

JANUSZ MICHALCZAK
Niewielkie gabaryty i rekordowa pojemność małego Hyundaia w swojej klasie FOT. HYUNDAI
Niewielkie gabaryty i rekordowa pojemność małego Hyundaia w swojej klasie FOT. HYUNDAI
Konkurencja panująca w segmencie małych aut zmusza konstruktorów do opracowywania modeli, które zaspokoją ponadstandardowe potrzeby miłośników motoryzacji. Przykładem może być najnowszy Hyundai i10, który charakteryzują bardzo dobre parametry jezdne, bogate wyposażenie i pojemne wnętrze. "Płynna rzeźba" sylwetki

Niewielkie gabaryty i rekordowa pojemność małego Hyundaia w swojej klasie FOT. HYUNDAI

HYUNDAI I10. Samochód ten dysponuje rekordową przestrzenią bagażową o pojemności 252 litrów, którą można powiększyć do... 1046 litrów

Stylistyka tego pojazdu zaprojektowana została zgodnie z filozofią Fluidic Sculpture, czyli płynnej rzeźby. Efektem są łagodnie zaokrąglone linie nadwozia Hyundaia, którego charakterystycznym elementem jest duży, heksagonalny wlot powietrza do chłodnicy. W wersji Premium auto oferowane jest ze światłami LED do jazdy dziennej.

Pojazd ten jest większy i szerszy niż większość aut klasy A - ma m.in. najbardziej przestronną kabinę. Nawet przy wykorzystaniu siedzeń użytkownicy dysponują rekordową przestrzenią bagażową o pojemności 252 litrów, którą po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć do... 1046 litrów. Na podkreślenie zasługuje duża liczba, niewielkich schowków.

Dzięki sporemu panelowi w drzwiach znajdujących się obok kierowcy ma on w zasięgu ręki sterowanie przednimi i tylnymi szybami elektrycznymi, a także położeniem lusterek bocznych, które są również podgrzewane. Siedzenia w nowym i10 dostępne są w czterech kolorach współgrających plastycznie z elementami wykończenia tapicerki. Tylne siedzenia składane są niezależnie w proporcji 60:40 dając wiele możliwości przewozu przedmiotów o większych gabarytach.

Nowe silniki w Hyundaiu i10 stanowią owoc europejskiego projektu, który pozwolił na połączenie wydajności i niskiego zapotrzebowania na paliwo oraz niskiej emisji spalin. Optymalne wykorzystanie mocy zapewniają oferowane do wyboru skrzynie biegów - 5-biegowa, manualną lub 4-biegowa, automatyczna. Dostępnymi silnikami są 1,0 Kappa MPI, który osiąga maksymalną moc 66 KM i pali w cyklu mieszanym 4,7 l benzyny oraz 1,25 Kappa MPI o mocy 87 KM. Oba silniki wyposażone są w układ zmiennych faz rozrządu (CVVT).

Auto, jak przystało na nowoczesny samochód, ma sterowanie radiem z kierownicy, co pozwala na wybór utworów muzycznych oraz stacji bez odrywania od niej rąk, a także automatyczną klimatyzację. Bogatsze wersje wyposażane są również w tempomat z ogranicznikiem prędkości.

Osoby korzystające z urządzeń multimedialnych mają do dyspozycji wejścia AUX oraz USB (iPhone/iPod).

Bezpieczny jak limuzyna

Producent położył też odpowiedni nacisk na kwestie bezpieczeństwa. Auto ma 6 poduszek bezpieczeństwa - dwie przednie, dwie boczne oraz kurtynowe tworzą odpowiednie zabezpieczenie w razie wypadku.

Dodatkowym rozwiązaniem jest elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP), który monitoruje trakcję kół podczas hamowania lub gwałtownego skrętu kierownicą oraz odpowiednio reaguje, dostosowując siłę hamowania dla każdego z kół tak, aby utrzymać samochód w torze jazdy. Pasy bezpieczeństwa mają regulowaną wysokość. Ponadto wyposażone są one w system, który przypomina o ich zapięciu kierowcy oraz pasażerom.

janusz.michalczak@dziennik.krakow.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski