Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Małopolska. Brak zagranicznych gości sprawił, że w 2021 r. przedsiębiorcy z branży turystycznej nie mieli powodów do radości

Marcin Banasik
Marcin Banasik
W ubiegłym roku Małopolskę odwiedziło ponad 13 milionów turystów, to o 13 proc mniej niż 2019 r., czyli przed pandemią. Wtedy też odwiedzający nasz region zostawili u nas 15,3 mld zł, a w 2021 wpływy z turystyki spadły do poziomu 10 mld zł. - Największe spadki spowodowane są utratą turysty zagranicznego - mówi Iwona Gibas, członek zarządu Województwa Małopolskiego.

FLESZ - Ważna zmiana w certyfikatach covidowych!

od 16 lat

Wśród turystów zagranicznych, najwięcej osób odwiedzających Małopolskę pochodziło z Wielkiej Brytanii (19,1 proc.) Niemiec (14,9 proc.) i Francji (12,1 proc.). Wśród odwiedzających z Polski, największą grupę stanowili mieszkańcy Śląska (26,7 proc.), Małopolski (24,4 proc.), Mazowsza (10,8 proc.) oraz Podkarpacia (5,9 proc.). Turyści najczęściej odwiedzali Małopolskę po to, by wypocząć, uprawiać aktywną turystykę i zwiedzać zabytki.

Kraków, Niedzica, Pustynia Błędowska

Na liście najczęściej wybieranych destynacji turystycznych w Małopolsce znalazły się: Kraków, Niedzica, Pustynia Błędowska, Ojcowski Park Narodowy oraz rodzinny park rozrywki Energylandia w Zatorze. Taki wynik parku rozrywki nie dziwi, biorąc pod uwagę, że Energylandia zgarnęła z programu Bon Turystyczny łącznie aż 69 mln zł. Najpopularniejszymi atrakcjami turystycznymi wskazywanymi przez odwiedzających region w 2021 r. były: górskie szlaki turystyczne i baseny geotermalne.

- W dobie pandemii uświadomiliśmy sobie, jakie znaczenia ma możliwość przebywania na łonie przyrody i niespiesznego podróżowania w ciszy i spokoju, dlatego jednym z głównych atutów naszego regionu była bliskość natury. Warto też podkreślić, że to kolejny już rok, kiedy turyści najbardziej docenili gościnność, życzliwość, atmosferę i bogatą ofertę turystyczną regionu. Chęć ponownego przyjazdu do Małopolski wyraziło ponad 81 proc. badanych – podkreśla Iwona Gibas z zarządu województwa.

Brakuje toalet i... internetu

Turyści odwiedzający nasz region najbardziej zadowoleni byli z oferty i obsługi dworca kolejowego, lotniska w Balicach oraz letniej oferty małopolskich atrakcji. Najgorzej oceniają brak miejsc parkingowych w mieście, toalet oraz brak dostępu do internetu.

Zagraniczna kampania promocyjna

Województwo Małopolskie wraz z Małopolską Organizacją Turystyczną i Miastem Kraków przygotowało projekt pn. „Małopolska – cel podróży”, zakładający realizację kampanii promocyjnej na wybranych rynkach zagranicznych, organizację misji gospodarczych, ambientów oraz udział w międzynarodowych targach turystyki biznesowej.

- Kampania jest ukierunkowana na pozyskanie turystów z rynków niemieckiego i brytyjskiego i koncentruje się na promocji turystyki aktywnej, w tym rowerowej i górskiej. W roku 2022 będziemy prezentować także bogatą, mocną i różnorodną ofertę Małopolski w zakresie turystyki kulturowe, wellness i spa, kulinarnej, czy biznesowej – wyjaśnia Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Małopolska. Brak zagranicznych gości sprawił, że w 2021 r. przedsiębiorcy z branży turystycznej nie mieli powodów do radości - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski