Samorząd regionalny chce mieć do dyspozycji 6 zespołów trójczłonowych i 4 krótsze - dwuczłonowe. Dłuższe zestawy mają zabierać 290 pasażerów, krótsze - co najmniej 190.
Wartość zamówienia to blisko 160 mln zł. W tej kwocie jest nie tylko wartość samych pociągów, ale także koszty serwisu do 2020 r. Zamawiane teraz pociągi mają wyjechać na tory na przełomie 2014 i 2015 r. Trzy dłuższe zespoły będą gotowe w sierpniu przyszłego roku, kolejne trzy we wrześniu. W październiku do Małopolski trafią dwa krótsze szynobusy, dwa ostatnie zjadą z taśmy produkcyjnej w styczniu 2015 r.
To jednak niejedyne zakupy taboru kolejowego, jakich w najbliższym czasie dokona Urząd Marszałkowski. W czerwcu został rozstrzygnięty przetarg na dostawę 19 pociągów dla 4 województw, 6 z nich (wartych 87,8 mln zł) trafi do Małopolski. Wykona je nowosądecki Newag, na ich dostarczenie ma czas do końca przyszłego roku. Te pociągi będą obsługiwać połączenia międzywojewódzkie.
(GEG)
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?