Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mały crossover

Janusz Michalczak
Tylko 5 sekund potrzeba na zamknięcie brezentowego dachu
Tylko 5 sekund potrzeba na zamknięcie brezentowego dachu OPEL
Adam Rocks. Mimo ognistego temperamentu, silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo zużywa zaledwie 4,5 litra paliwa na 100 km

Rodzina modelu Opel Adam powiększyła się jesienią o nową, usportowioną wersję o nazwie Rocks. Jest nią trzydrzwiowy "kieszonkowy", miejski cross-over o długości 3,75 metra, który w zgodnej ocenie ekspertów motoryzacyjnych otwiera nową niszę na rynku.

Autko do jazdy i zabawy
Adam Rocks zarówno z zewnątrz, jak od środka, ma kojarzyć się z dobrą zabawą, przygodą. Auto wyróżnia się szerokimi możliwościami zindywidualizowania wyglądu. Masywna i muskularna sylwetka samochodu została podkreślona w tym pojeździe biegnącymi wokół całego nadwozia ochronnymi nakładkami w kolorze antracytu.

Całości wizerunku dopełniają srebrne osłony podwozia z przodu i z tyłu oraz montowana standardowo, wyraźnie wyeksponowana, chromowana końcówka wydechu.

Dalszą indywidualizację kabiny tego nowatorskiego miniaturowego miejskiego samochodu umożliwiają nowe kolory, opcje wykończenia drzwi oraz inne elementy stylistyczne.

Brezentowy Swing Top umożliwia kierowcy przyjemność jazdy z otwartym dachem, gdy tylko ma na to ochotę. W zaledwie 5 sekund składa się on aż do słupków (dach ten można otworzyć i zamknąć nawet w ruchu przy prędkości do 140 km/h).

Cały moduł dachu został dopracowany pod kątem skutecznej izolacji akustycznej kabiny, a w solidnym trójwarstwowym poszyciu zastosowano neoprenową warstwę środkową, zapewniającą ochronę przed deszczem i śniegiem.

Najnowszy przedstawiciel luksusowych miejskich Opli jest napędzany zupełnie nowym silnikiem 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Ta niewielka, zaawansowana technicznie jednostka, spełniająca surowe normy emisji dyrektywy Euro 6, pod względem wyjątkowo niskiego poziomu hałasu i wibracji oraz wysokiej kultury pracy ustawia wysoko poprzeczkę dla silników trzycylindrowych.

W silniku, wykonanym w całości z aluminium, zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania: wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, odłączaną pompę cieczy chłodzącej, kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą cylindrów oraz jednowlotową turbosprężarkę.

Mimo ognistego temperamentu, silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo zużywa zaledwie 4,5 litra (66 kW/90 KM) lub 5,1 litra (85 kW/115 KM) benzyny na 100 km w cyklu mieszanym, między innymi dzięki montowanemu standardowo systemowi Start/Stop.

Na wskroś multimedialny
IntelliLink, zaawansowany system multimedialny Opla z szybkim i przyjaznym interfejsem użytkownika, umożliwia integrację smartfonu z kokpitem małego Adama. Użytkownik telefonu za pomocą poleceń głosowych może np. zażądać odczytania wiadomości tekstowych przez syntezator mowy bądź podyktować SMS czy e-mail bez odrywania rąk od kierownicy i wzroku od drogi.
W zaparkowanym pojeździe na siedmiocalowym dotykowym ekranie o wysokiej rozdzielczości można wyświetlać pokazy zdjęć lub filmy.

IntelliLink jest nie tylko bezpieczny i prosty w obsłudze, ale również dostępny w wyjątkowo korzystnej cenie. Atuty Adama docenili niedawno dziennikarze z niemieckich czasopism Auto Bild i Computer Bild, przyznając mu nagrodę za pokładowe systemy łączności.

Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 180 km/h (66 kW/90 KM) lub 196 km/h (85 kW/115 KM), a przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje odpowiednio 11,9 lub 9,9 sekundy. Obydwie wersje dysponują solidnym zapasem momentu obrotowego: 170 Nm już od 1800 obr./min.

Zawieszenie małego Opla - kolumny McPhersona na ramie pomocniczej z przodu oraz belkę skrętną z tyłu - zmodyfikowano pod kątem szerszego zakresu przewidywanych warunków eksploatacji pojazdu.

Terenowy charakter wersji podkreślono podwyższeniem zawieszenia o 15 mm w porównaniu z pozostałymi Adamami o identycznych siedemnastocalowych obręczach kół, przez co ten miniaturowy crossover marki Opel dysponuje prześwitem około 14 centymetrów, co upodabnia go do SUV-a.

Z solidną sylwetką współgra szerszy rozstaw przednich i tylnych kół (odpowiednio 1472 i 1464 mm), który w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2311 mm zapewnia bardzo dobrą stabilność i komfort jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski