Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mały lew ma jeszcze więcej charakteru

Janusz Michalczak
Facelifting usportowił sylwetkę małego Peugeota
Facelifting usportowił sylwetkę małego Peugeota peugeot
Peugeot 208 w nowym wydaniu. Z superoszczędnym silnikiem samochód ten pali średnio 3 litry oleju napędowego na 100 kilometrów

Peugeoty z serii ,,200" od lat należą do najpopularniejszych na polskim rynku. Wszyscy pamiętamy model 205, który uważany jest za jeden z najlepszych hatchbacków na świecie.

Auto ze świetlnym pazurem w 3D
Swoją popularność modele z serii "200" zawdzięczają niewielkim rozmiarom, niskiemu zużyciu paliwa, eleganckiej stylistyce i niezawodności.

- Najnowszy Peugeot 208, zaprezentowany podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie, właśnie poddany został faceliftingowi - przypomina Zbigniew Antoniak, diler Peugeota w Wieliczce.

"Dwieścieósemka" jest dziś najlepiej sprzedającym się samochodem w gamie tego producenta. Po ostatnich zmianach ma więcej charakteru, między innymi dzięki ostrym kształtom przedniego zderzaka i szerszemu, głębiej osadzonemu, pomalowanemu na czarny mat, bardziej sportowemu grilowi.

Auto wyróżnia się ponadto nowymi, tzw. dymionymi lampami. wyposażonymi w technologię LED do świateł dziennych. Tylne światła, również LED-owe, dające efekt 3D, przypominają lwi pazur, co stanowi nawiązanie do pozostałych modeli oraz króla zwierząt w logo marki.

Samochód przyciąga wzrok pomarańczowym lakierem i montowanymi w nim 16- lub 17-calowymi felgami, również czarnymi.

2 litry paliwa na 100 kilometrów
Nowy PEUGEOT 208, który pojawi się w sprzedaży na europejskich rynkach w czerwcu, dysponuje szeroką ofertą wyjątkowo oszczędnych i wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych, spełniających wymagania normy Euro 6. Emisja CO2 w wersjach z silnikami benzynowymi jest wyjątkowo niska.

- Nowy PEUGEOT 208 w wersji z silnikiem 1.6 BlueHDi 100 S&S pobił nowy rekord niskiego zużycia paliwa na długodystansowej trasie, zatwierdzony przez instytucję wydającą homologacje UTAC - stwierdza Zbigniew Antoniak. - Model ten pokonał 2152 km, spalając 43 litry oleju napędowego, co daje średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 2,0 l/100 km. Testowany PEUGEOT 208 to dostępna w sprzedaży wersja o bardzo niskim zużyciu paliwa.

Z homologowanym zużyciem paliwa na poziomie 3 litrów na 100 kilometrów w cyklu mieszanym i z niską emisją CO2 wynoszącą 79 gramów na kilometr, model ten wyznacza najwyższy światowy standard wśród produkowanych masowo samochodów napędzanych silnikami spalinowymi.

Wersja ta jest wyposażona w aerodynamiczny tylny spojler i opony Michelin Energy Saver o ultraniskich oporach toczenia. Dla szukających wrażeń przygotowano wersję 208 GTi by PEUGEOT Sport z jednostką 1.6 THP o mocy 208 KM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski