Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Markety przemeblowują hale i wprowadzają ułatwienia dla klientów

Anna Agaciak
W Makro Cash&Carry pojawiły się wyspy inspiracji
W Makro Cash&Carry pojawiły się wyspy inspiracji FOT. MAKRO KRAKÓW
Handel. W krakowskich sklepach wielkopowierzchniowych zmiany. Obiekty konkurują ze sobą udogodnieniami dla klientów.

„Przebudowujemy się dla was. Przepraszamy za utrudnienia”. Podobne hasła pojawiają się co pewnien czas w halach sprzedaży znanych marketów.

To nowy sposób walki o klienta. Sieci znanych marek nie walczą już o niego tylko promocjami. Teraz kupujących chcą do siebie przywiązać i to najlepiej na stałe. Klientowi ma być w sklepie przyjemnie, ma dokonywać niemęczących zakupów i błyskawicznie za nie płacić.

– To budowanie silnej więzi emocjonalnej z klientem. Doprowadzenie do zmiany jego zwyczajów i jego codziennej wizyty w sklepie – mówi Karol Stec z Polskiej Ogranizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD).

– Uzyskano to m.in. przesuwając działy z owocami i warzywami na poczatek hal, aby uświadomić klientom, że nie muszą już chodzić na targ. Podziałano też na nasz zmysł zapachu, tworząc piekarnie sprzedające przez cały dzień pieczywo prosto z pieca.

Magda Twardowska z osiedla Kabel w Krakowie przyznaje, że odkąd w jej osiedlowym Lidlu jest pieczywo, codziennie rano, także w niedzielę, wysyła dzieci lub męża do sklepu. – Niestety, ten chleb jest dobry jedynie, gdy jest ciepły, na drugi dzień traci swe walory. Ale, jeśli codziennie możemy mieć smaczne pieczywo, nie kupujemy go na zapas – stwierdza.

Przemeblowanie zrobiono ostatnio w sklepie sieci Carrefour w Galerii Krakowskiej. Pojawiły się tam nowe regały, działy produktów, przyjaźniejsza kolorystyka. Klient ma odczucie większego luksusu.

Zmiany zaszły także w halach Tesco, Auchan czy w Realu. Sklepy robią, co mogą, aby wyprzedzić nasze oczekiwania i potrzeby. Zakupy mają być kompleksowe.

Nawet marki dyskontowe starają się dogodzić klientom ładnieszym wystrojem hali sprzedaży i bogatą ofertą delikatesowych produktów i to z całego świata.

– Nowe trendy wynikają z większej świadomości polskiego klienta, coraz większej konkurencji między sieciami handlowymi – dodaje Karol Stec z POHiD.

Zmiany dotyczą nie tylko makretów detalicznych, ale także hurtowych. Właśnie w krakowskim Makro Cash & Carry przy ul. Jasnogórskiej zakończyła się przebudowa części hali. Podzielono jej przestrzeń na pięć działów tematycznych: sezon, kuchnia i gotowanie, biuro i media, moda oraz wyposażenie i zrób to sam. Dodatkowo poszczególne działy wyposażono w wyspy tzw. inspiracji, w ramach których prezentowane są najnowsze trendy i kolekcje.

– Szczególny nacisk został położony na zagwarantowanie klientom dobrej nawigacji i wyeksponowanie produktów. To ułatwia poruszanie się po dziale i zakupy są mniej czasochłonne – mówi Magdalena Figurna, rzecznik sieci. Sklep przygotowuje intensywną akcje promocyjną w najbliższy weekend.

[email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski