Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mateusz Morawiecki wysłucha małopolskich przedsiębiorców

Zbigniew Bartuś
Mateusz Morawiecki przedstawi swój plan i odpowie na pytania
Mateusz Morawiecki przedstawi swój plan i odpowie na pytania fot. Michał Dyjuk
V Forum Przedsiębiorców. W poniedziałek odbędzie się najważniejsze gospodarcze wydarzenie wiosny w regionie.

6 czerwca w EXPO Kraków wraz z wicepremierem Mateuszem Morawieckim, wicemarszałkiem regionu Grzegorzem Lipcem, we współpracy z czołowymi organizacjami przedsiębiorców, pochylimy się nad tematem: „Polska firma rodzinna. Od silnych marek lokalnych do globalnej marki Polska”.

Swe opinie, wnioski, postulaty, pytania będą mogli przedstawić współtworzący Forum Przedsiębiorców „Dziennika Polskiego” - liderzy i działacze najważniejszych gremiów w regionie: Małopolskiego Porozumienia Organizacji Gospodarczych, MZP Lewiatan, Izby Przemysłowo-Handlowej, BCC, Małopolskiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości, Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej oraz innych zrzeszeń dużego, średniego i małego biznesu.

Wypracujemy wspólnie pakiet pomysłów służących rozwojowi firm. Skupimy się na sytuacji przedsiębiorstw rodzinnych, bo ona wydaje się absolutnie najważniejsza dla wszystkich osób troszczących się o obecny i przyszły stan polskiej gospodarki. Do tego grona niewątpliwie należy wicepremier Morawiecki, który - we współpracy z przedsiębiorcami - tworzy strategię mającą przestawić nasz kraj na nowe tory. Chodzi o to, by rozwój Polski był bardziej zrównoważony, a jego owoce generalnie pozostawały w kraju, powiększając kapitał przedsiębiorców, nakłady inwestycyjne i dochody pracowników. Jednym z kół zamachowych tego procesu mają być właśnie firmy rodzinne - i te duże, i te małe, przy czym resortowi rozwoju zależy na ich wzmacnianiu, wzroście i ekspansji na nowe rynki.

Przedsiębiorcy rodzinni mają wiele niezaprzeczalnych zalet. Na całym świecie tworzą najstabilniejsze biznesy i zapewniają najlepsze miejsca pracy. BMW, IKEA, H&M, Heineken, Prada, Auchan - to też firmy rodzinne! Po prostu urosły przez lata bardziej niż reszta. W Polsce widzimy podobne zjawisko: Oknoplast, Fakro, Wiśniowski, Solaris, Irena Eris podbijają kraj, ale też rozsławiają w świecie polską zaradność i jakość.

W Krakowie i Małopolsce jest wiele firm, które urosły - a pozostają rodzinne; ba, kultywują swój familijny charakter, są z niego dumne. Świetny przykład to dynamicznie rozwijające się - w kolejnym już pokoleniu - biznesy Bryksych i Buczków. Ich twórcy wiedzą doskonale, co oznacza hasło: nazwisko zobowiązuje.

W ciągu dekady Małopolska wyrosła na europejskiego tygrysa gospodarczego. Rozwój naszego regionu od stuleci nie był tak szybki. Zawdzięczamy go w ogromnej mierze przedsiębiorcom, którzy u zarania III RP zaczynali działalność na rynku lokalnym, a w kolejnych latach potrafili rozszerzyć ją na całą Polskę i sąsiednie kraje, a dzisiaj podbijają kolejne zagraniczne rynki. Nic dziwnego, że wicepremier rządu, który próbuje stworzyć najambitniejszy plan rozwoju od zarania polskiej transformacji, przyjeżdża porozmawiać z przedsiębiorcami - twórcami tego spektakularnego sukcesu.

Spotkanie będziemy relacjonować na żywo na stronach internetowych „Dziennika Polskiego”, opowiemy o nim także w kolejnych papierowych i cyfrowych wydaniach „Forum Przedsiębiorców”, które wyrosło na przedsięwzięcie o zasięgu i znaczeniu ogólnopolskim.

Współorganizatorem V Forum Przedsiębiorców jest Fundacja „Aktywna Małopolska”

">
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski