Matura 2015. JĘZYK ANGIELSKI, poziom podstawowy ODPOWIEDZI
W maju 2015 r. do nowego egzaminu maturalnego w liceach ogólnokształcących przystąpi pierwszy rocznik maturzystów, który uczy się zgodnie z nową podstawą programową kształcenia ogólnego (obecnie to absolwenci klas I liceów ogólnokształcących). Rok później, w 2016 roku maturę według nowych zasad zdawać będą po raz pierwszy uczniowie techników.
Matura 2015. Język angielski, poziom podstawowy [ARKUSZE PDF LICEUM]
Matura 2015. Język angielski, poziom podstawowy [ARKUSZE PDF TECHNIKUM]
Matura 2015. Angielski, poziom podstawowy. Gwiazdy serialu "Star Trek" na maturze ARKUSZE, PYTANIA
Matura 2015: JĘZYK ANGIELSKI, poziom podstawowy [ODPOWIEDZI, ARKUSZE, PYTANIA]
Każdy maturzysta powinien mieć na egzaminie z każdego przedmiotu długopis (lub pióro) z czarnym tuszem (atramentem), przeznaczony do zapisywania rozwiązań (odpowiedzi).
Każdy absolwent, który zdecyduje się przystąpić do egzaminu maturalnego, będzie obowiązkowo zdawał pięć egzaminów. Z języka polskiego – w części pisemnej i części ustnej, z wybranego języka obcego nowożytnego – w części pisemnej i części ustnej, z matematyki – w części pisemnej – przypomina dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dr Marcin Smolik.
Autor: Karolina Gawlik
Absolwenci liceum ogólnokształcącego przystąpią do egzaminu w nowej formule, obowiązującej od 2015 roku.
- zmiana formuły części ustnej egzaminu z języka polskiego – prezentację zastąpi wypowiedź ustna na określony temat.
Zdający będzie losował zadanie egzaminacyjne zawierające tekst kultury (literacki lub ikoniczny, lub popularnonaukowy z zakresu wiedzy o języku) oraz odnoszące się do niego polecenie. Zadaniem zdającego będzie – po 15-minutowym przygotowaniu – wygłoszenie wypowiedzi monologowej, a następnie uczestniczenie w związanej z tą wypowiedzią rozmowie z zespołem przedmiotowym.
Matura 2014: angielski, poziom podstawowy [ODPOWIEDZI]
- egzaminy z przedmiotów dodatkowych w części pisemnej będzie można zdawać wyłącznie na poziomie rozszerzonym, a w przypadku języków obcych nowożytnych – na poziomie rozszerzonym albo dwujęzycznym.
- obowiązek przystąpienia do części pisemnej egzaminu z jednego wybranego przedmiotu dodatkowego na poziomie rozszerzonym jako dodatkowy warunek zdania egzaminu maturalnego. Pozostałe warunki pozostają niezmienione. Podobnie jak w latach 2010–2014 konieczne będzie uzyskanie minimum 30% punktów z każdego z pięciu obowiązkowych egzaminów: dwóch w części ustnej (język polski i język obcy nowożytny) oraz trzech w części pisemnej (język polski, matematyka, język obcy nowożytny – wszystkie na poziomie podstawowym).
TERMINARZ
Część ustna:
od 4 do 29 maja - języki obce nowożytne,
- język łemkowski,
- język kaszubski.
Egzamin jest przeprowadzany w szkołach według harmonogramów ustalonych przez przewodniczących szkolnych zespołów egzaminacyjnych.
od 11 do 23 maja
- język polski,
- języki mniejszości narodowych.
Część pisemna:
6 maja - język angielski, poziom podstawowy
7 maja - język polski, poziom rozszerzony
8 maja - matematyka, poziom rozszerzony
11 maja - fizyka i astronomia,poziomy podstawowy i rozszerzony
12 maja - język niemiecki, poziom podstawowy
13 maja - geografia, poziomy podst. i rozszerzony
14 maja - język rosyjski, poziom podstawowy
15 maja - chemia, poziomy podstawowy i rozszerzony
18 maja - język francuski, poziom podstawowy
19 maja - informatyka, poziomy podst. i rozszerzony
20 maja - język hiszpański,poziom podstawowy
21 maja - język włoski, poziom podstawowy
22 maja - język mniejszości narodowych, poziomy podst. i rozszerzony
- kaszubski
- łemkowski.
Minimum 30 procent punktów
Aby zdać maturę, uczeń będzie musiał uzyskać minimum 30 proc. punktów z egzaminów obowiązkowych (język polski, język obcy, matematyka). Wynik uzyskany z egzaminu z przedmiotu dodatkowego nie będzie miał wpływu na zaliczenie matury, a jedynie będzie brany pod uwagę podczas rekrutacji na studia.
Od tego roku zmienia się również sposób oceniania prac pisemnych z języka polskiego. Nie będzie tzw. klucza odpowiedzi. Zamiast tego egzaminator będzie musiał oceniać pracę w sposób holistyczny, czyli „całościowy”. W odróżnieniu od
obecnie stosowanego oceniania analitycznego, oceniane będą: pokonanie tzw. zasadniczej trudności zadania oraz kolejne czynności prowadzące do jego pełnego rozwiązania.
Zobacz również:
Matura 2015. Matematyka, poziom podstawowy LICEUM TECHNIKUM ZADANIA, ARKUSZE, PYTANIA, ODPOWIEDZI
Matura 2015. Język polski, poziom podstawowy [ARKUSZE]
Matura 2015. Język polski, poziom podstawowy [ARKUSZE PDF LICEUM]
Matura 2015. Język polski, poziom podstawowy [ARKUSZE PDF TECHNIKUM]
Matura 2015. Język polski, poziom podstawowy. Lalka i ludzkie dylematy ARKUSZE PDF, PYTANIA, TEMATY
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?