Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Megane bez dachu

Redakcja
Kwietniowe upały przypomniały nam o lecie. A skoro lato, to kabriolet. Oczywiście istnieją kabriolety bardzo drogie oraz nieco tańsze. Dzisiaj o samochodzie z tej drugiej grupy. Renault megane cabrio jest pojazdem, który z racji olbrzymiej popularności swoich, posiadających dach nad głową odmian, należy do samochodów znanych. My Polacy doskonale kojarzymy jego sylwetkę oraz linię stylizacyjną.


     Nadwozie renault megane cabrio jest dłuższe od wersji coupe o 10 centymetrów (4082/1698/1368 mm), ale niestety fakt ten nie wpływa na powiększenie przestrzeni bagażowej. Wręcz przeciwnie. Jest ona mniejsza niż normalnie (tylko 280 litrów), bowiem jej kosztem wygospodarowano miejsce na pojemnik, w którym mieści się składany dach.
     Ten ostatni to kawał solidnego materiału z "pełnowartościową" podsufitką. Składanie i rozkładanie dachu może odbywać się tylko po zatrzymaniu pojazdu i zaciągnięciu hamulca ręcznego. Odpowiednia, umieszczona koło lusterka wstecznego dźwignia oraz naciśnięcie stosownego guzika załatwia rzecz całą w ciągu 20 sekund. Pojemnik na dach jest szczelnie zamykany i tworzy integralną, niewidoczną, a co za tym idzie, estetyczną część nadwozia.


     Mieszczące cztery osoby wnętrze megane cabrio w wersji RT wyposażone jest seryjnie w: dwie poduszki powietrzne (kierowca + pasażer), poduszki boczne, centralny zamek, regulowane elektrycznie lusterka, elektrycznie podnoszone szyby i wspomaganie układu kierowniczego. Dodatkowo na seryjnym wyposażeniu auta znajdują się: ABS, 15-calowe koła, białe tła wskaźników na tablicy przyrządów, dodatkowe światła przeciwmgielne oraz przyciemniane szyby (klimatyzacja za dopłatą).
     Pod maską renault megane cabrio montowany jest czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik o pojemności 1598 cm sześc., maksymalnej mocy 107 KM przy 5750 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 148 Nm przy 3750 obr./min. Auto wyposażone w tę jednostkę napędową od 0 do setki przyspiesza w 10,1 sekundy, rozwija szybkość maksymalną 200 km/godz. i zużywa średnio 7,0 litra benzyny na sto. Drugą jednostką napędową, jaka może znaleźć sie pod maską renault megane cabrio, jest dwulitrowy, skonstruowany w oparciu o najnowocześniejszą technologię IDE (bezpośredni wtrysk benzyny) motor o mocy 140 KM.
     Moc wytworzona przez silniki megane cabrio może być przenoszona na przednie koła za pomocą tradycyjnej, ręcznej, pięciostopniowej lub automatycznej (Proactiv) skrzyni biegów. Auto, choć z grupy ekskluzywnych, jest znacznie tańsze niż inne odmiany kabrioletów i już choćby z tego względu powinniśmy zwrócić nań naszą uwagę.
(M)
Zdjęcia Jacek Jurecki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski