Nadwozie renault megane cabrio jest dłuższe od wersji coupe o 10 centymetrów (4082/1698/1368 mm), ale niestety fakt ten nie wpływa na powiększenie przestrzeni bagażowej. Wręcz przeciwnie. Jest ona mniejsza niż normalnie (tylko 280 litrów), bowiem jej kosztem wygospodarowano miejsce na pojemnik, w którym mieści się składany dach.
Ten ostatni to kawał solidnego materiału z "pełnowartościową" podsufitką. Składanie i rozkładanie dachu może odbywać się tylko po zatrzymaniu pojazdu i zaciągnięciu hamulca ręcznego. Odpowiednia, umieszczona koło lusterka wstecznego dźwignia oraz naciśnięcie stosownego guzika załatwia rzecz całą w ciągu 20 sekund. Pojemnik na dach jest szczelnie zamykany i tworzy integralną, niewidoczną, a co za tym idzie, estetyczną część nadwozia.
Mieszczące cztery osoby wnętrze megane cabrio w wersji RT wyposażone jest seryjnie w: dwie poduszki powietrzne (kierowca + pasażer), poduszki boczne, centralny zamek, regulowane elektrycznie lusterka, elektrycznie podnoszone szyby i wspomaganie układu kierowniczego. Dodatkowo na seryjnym wyposażeniu auta znajdują się: ABS, 15-calowe koła, białe tła wskaźników na tablicy przyrządów, dodatkowe światła przeciwmgielne oraz przyciemniane szyby (klimatyzacja za dopłatą).
Pod maską renault megane cabrio montowany jest czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik o pojemności 1598 cm sześc., maksymalnej mocy 107 KM przy 5750 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 148 Nm przy 3750 obr./min. Auto wyposażone w tę jednostkę napędową od 0 do setki przyspiesza w 10,1 sekundy, rozwija szybkość maksymalną 200 km/godz. i zużywa średnio 7,0 litra benzyny na sto. Drugą jednostką napędową, jaka może znaleźć sie pod maską renault megane cabrio, jest dwulitrowy, skonstruowany w oparciu o najnowocześniejszą technologię IDE (bezpośredni wtrysk benzyny) motor o mocy 140 KM.
Moc wytworzona przez silniki megane cabrio może być przenoszona na przednie koła za pomocą tradycyjnej, ręcznej, pięciostopniowej lub automatycznej (Proactiv) skrzyni biegów. Auto, choć z grupy ekskluzywnych, jest znacznie tańsze niż inne odmiany kabrioletów i już choćby z tego względu powinniśmy zwrócić nań naszą uwagę.
(M)
Zdjęcia Jacek Jurecki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?