Meriva jak rolls

Redakcja
Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutuje nowy Opel meriva. To niewielki pojazd typu MPV zaprojektowany z myślą o rodzinnym zastosowaniu. W pojeździe tym zastosowano kilka interesujących i nowatorskich - jak na tego typu auto - rozwiązań.

Zastosowany w samochodzie system drzwi flexdoors przypominać może nieco rozwiązania znane już z mazdy RX-8 i z... Rollsów. Tylne drzwi otwierają się bowiem od słupka B, dzięki czemu patrząc z boku samochód wygląda jak pakowna szafa. Nie jest to wcale złudzenie. Kąt otwarcia tylnych drzwi wynosi aż 84 stopnie, co docenią zapewne młode rodziny, których pociechy korzystać muszą jeszcze z wózków i fotelików.

Poza tym niecodziennym rozwiązaniem we wnętrzu zastosowano jeszcze kilka innych przydatnych usprawnień. Składanie i rozkładanie foteli jest teraz o wiele prostsze, niż w poprzedniku, w zagospodarowaniu przestrzeni bagażowej pomaga flex rail system, w którego skład wchodzi specjalny, mocowany na szynach w bagażniku, pojemnik na pakunki.

Pod maską pracować mogą jednostki benzynowe i wysokoprężne o mocach od 70 do 140 KM. Topową wersją silnikową ma być nowy 1,4 litrowy turbodoładowany motor benzynowy pochodzący z astry.

Meriva to nie jedyna nowość przygotowywana przez Opla na Genewę.

Na swoim stoisku w Palexpo firma z Russelsheim zaprezentuje także koncepcyjny samochód o nazwie flextreme GT/E.

4,7-metrowy samochód prototyp pokazać jak technologię pojazdów z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu (E-REV) można zastosować w pojazdach dużych i średnich, ale i kompaktowych. Opel nazywa tę strategię nieograniczoną e-mobilnością: dostosowania ekonomicznego układu napędowego E-REV - eliminującego wszelkie ograniczenia wynikające z zastosowania wyłącznie napędu elektrycznego - do pojazdów wszystkich segmentów rynkowych.

Koncepcyjny opel GT/E udowadnia, iż wielkość nie ma znaczenia, aby cieszyć się zerowym poziomem emisji spalin.

Zaawansowana stylistyka pozwala również koncepcyjnemu GT/E uzyskać zakładany współczynnik oporu wynoszący zaledwie 0,22, a tym samym osiągnąć maksymalną prędkość przekraczającą 200 km/godz., oszczędzać energię i wydłużyć zasięg.

Wyróżniające się cechy zewnętrzne obejmują niskie i szerokie podwozie, przednie i tylne reflektory w kształcie skrzydeł, charakterystyczną maskę i grill, opływowe słupki C oraz muskularne nadwozie.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie