Umowę zamiany nieruchomości podpisali prezydent Krakowa Jacek Majchrowski i prezes Zarządu Centrum Jana Pawła II "Nie lękajcie się" ks. Jan Kabziński.
Na mocy umowy centrum uzyskało tereny o powierzchni 10,2012 ha na obszarze tzw. Białych Mórz. Natomiast w zamian Gmina Kraków - sąsiednią działkę w rejonie sanktuarium w Łagiewnikach (zostanie wykorzystana przy budowie Trasy Łagiewnickiej) i działkę przy ul. Konfederackiej 18 (tutaj działalność będzie kontynuowała istniejąca już Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna). Centrum dopłaciło miastu 1778 213, 79 zł, ponieważ działka przekazana przez miasto została wyżej wyceniona.
Umowa zamiany działek jest realizacją zapisów listu intencyjnego podpisanego w listopadzie 2006 r. przez prezydenta Jacka Majchrowskiego i metropolitę krakowskiego kardynała Stanisława Dziwisza. W liście obie strony zadeklarowały ścisłą współpracę w zakresie realizacji dwóch ważnych dla miasta i kurii inwestycji: Centrum Jana Pawła II "Nie lękajcie się" i Trasy Łagiewnickiej. Zgodnie z zapisami listu na terenie "Białych Mórz", obejmującym działki archidiecezji i miasta, archidiecezja zrealizuje Centrum Jana Pawła II "Nie lękajcie się!", a Gmina Kraków elementy Trasy Łagiewnickiej (budowa ulicy głównej przyspieszonej łączącej ul. Grota-Roweckiego z ul. Witosa wraz z tunelem drogowym w rejonie sanktuarium w Łagiewnikach i linią tramwajową w ul. Zakopiańskiej i ul. Witosa, budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego i dróg dojazdowych wraz z infrastrukturą do Centrum Jana Pawła II). Miasto zobowiązało się w liście do współpracy z archidiecezją w celu zagospodarowania nieobjętych zamianą i należących do miasta terenów "Białych Mórz" (obręb ul. Zbigniewa Herberta, Podmokłej i rzeki Wilgi).
Projektowane Trasy: Łagiewnicka, Zwierzyniecka, Pychowicka, Nowopłaszowska i Ciepłownicza mają uzupełnić brakujące odcinki południowo-zachodniej i wschodniej (III) obwodnicy Krakowa. Ich budowa ograniczy hałas i zanieczyszczenie środowiska, poprawi płynność ruchu pojazdów i bezpieczeństwo pieszych, komfort i punktualność komunikacji publicznej, umożliwi swobodne poruszanie się między poszczególnymi dzielnicami z pominięciem centrum miasta, trasa Łagiewnicka będzie przedłużeniem ul. Witosa prowadzącym do ul. Zakopiańskiej, potem ul. Ruczaj aż do Wisły. Budowa trasy wraz z linią tramwajową w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym zapisana jest na lata 2007 - 2017, kosztować będzie ok. 509,3 mln zł. W 2006 r. została opracowana koncepcja programowo-przestrzenna oraz złożone wnioski o wydanie decyzji ustalającej lokalizację inwestycji celu publicznego dla trzech odcinków trasy: ul. Zakopiańska - ul. Turowicza, ul. Nowoobozowa - ul. Zakopiańska, ul. Grota-Roweckiego - ul. Nowoobozowa. Zaproponowana we wnioskach koncepcja przebiegu trasy jest kompromisem wypracowanym po spotkaniu z mieszkańcami i przedstawicielami Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach.
Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym wyzwaniem dla firm
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Lek na odrastanie utraconych zębów ma być dostępny jeszcze w tej dekadzie
- W jakiej kondycji jest polskie kino? Co będziemy oglądać? Podsumowanie 48. FPFF
- Kolejna katastrofa samolotu z wagnerowcami? Dokładnie miesiąc od śmierci Prigożyna
- Groźne oblicze AI. Nagie zdjęcia nieletnich dziewczynek trafiły do sieci