Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Michała Bębenka

Redakcja
- Czy ci, którzy twierdzą, że Michał Bębenek to jeden z młodych, obiecujących rajdowców polskich, mają rację?

20 pytań do...

kierowcy rajdowego, wicelidera grupy N w RSMP’2001

 - Chciałbym, aby tak było. Każdą opinię weryfikuje jednak czas, również i tę.
 - Wymień trzy elementy, które według Ciebie decydują o sukcesie w polskiej N-ce (kategoria samochodów seryjnych)?
 - Nie będę chyba zbyt oryginalny: skuteczność, równa forma, dobrze przygotowany sprzęt.
 - Czy nie uważasz, że przesiadka z samochodu grupy A do samochodu grupy N to coś w rodzaju wtórnego analfabetyzmu?
 - W moim przypadku raczej nie. Lancer evo VI niewiele ustępuje A-grupowemu renault megane, z którego korzystałem rok temu.
 - Czy fakt, że Twoim pilotem jest rodzony brat przeszkadza czy raczej pomaga?
 - Nigdy nie jeździłem z innym pilotem, zaś Grzesia traktuję w samochodzie rajdowym jak dobrego kumpla.
 - Którą z dyscyplin sportu uprawiałbyś dzisiaj, gdyby na świecie nie istniały rajdy samochodowe?
 - Pewnie piłkę nożną. Kiedyś byłem całkiem niezły grając w miejscowym BKS-ie Bochnia.
 - Czy problem nieregulaminowo przygotowywanych samochodów grupy N istnieje w Polsce?
 - Powiem tak: jeśli nawet, to nie dotyczy on mojej "fury".
 - Jak oceniasz swojego lancera na tle samochodów rywali?
 - Topowy, ale mógłby być lżejszy.
 - Czy nazwisko Bębenek będzie kiedyś wypowiadane z taką samą czcią i uwielbieniem jak nazwisko Kuliga czy Kuzaja?
 - Nie jestem prorokiem, ale byłoby to bardzo miłe.
 - W którym kraju chciałbyś mieszkać ze względu na poziom sportu rajdowego, a w którym ze względu na kuchnię?
 - Finlandia to prawdziwe rajdowe eldorado i wylęgarnia talentów, jeśli zaś chodzi o kuchnię, to preferuję potrawy typowo polskie.
 - Czy rajdy w naszym kraju są według Ciebie dobrze organizowane?
 - Są organizowane coraz lepiej, jak np. tegoroczny Rajd Polski.
 - Czy zatem nic już nie da się poprawić w organizacji polskich imprez rajdowych?
 - Wciąż wiele organizatorskiego wysiłku wymagają kwestie bezpieczeństwa. To dla nas, zawodników, bardzo ważna sprawa.
 - Czy mieszkańcy Twojej rodzinnej Bochni rozpoznają Cię na ulicy, na poczcie, w sklepie?
 - Zdarza się to coraz częściej. Zwłaszcza po udanym rajdzie.
 - Czym zajmujesz się, jeśli akurat nie startujesz w którymś z rajdów?
 - Ciężko pracuję na to, aby wziąć udział w następnym.
 - Która z cech jest Ci najbliższa: skuteczność Maekinena, szybkość Colina McRae, wszechstronność Sainza czy technika Burnsa?
 - Połącz Maekinena z Sainzem.
 - Czy ustaliłeś już taktykę na resztę sezonu?
 - Tak. Z układu tabeli wynika, iż może być ona tylko jedna: mocno atakować i samemu odpierać ataki.
 - Jaka jest Twoja filozofia rajdowa?
 - Bardzo wysoko cenię bezpieczeństwo, zarówno swoje, jak i brata, a zatem rajdowe kredo brzmi: szybko, ale, na ile to w tym sporcie możliwe, bezpiecznie.
 - O jakim samochodzie WRC marzy Michał Bębenek?
 - Ford focus. Nic dodać, nic ująć.
 - Jaki cel postawiłeś przed sobą i przed bratem na sezon 2001 i jak oceniasz z perspektywy czasu jego realizację?
 - Chciałbym znaleźć się na pudle N-ki. Na razie idzie dobrze, choć, gdyby nie pech w Kłodzku, mogło być znacznie lepiej.
 - Którą z wartości wpojonych Ci przez Twojego nauczyciela Janusza Kuliga uważasz dzisiaj za najcenniejszą?
 - Wszystko, co kiedyś "sprzedał" mi Janusz, jest bezcenne. Do dziś uważnie słucham każdego słowa, jakie w kwestiach rajdowych ma on do powiedzenia.
 - Kilka tygodni temu zawarłeś związek małżeński. Czy możesz zdradzić imię swojej wybranki?
 Moja żona ma na imię Edyta i, podobnie jak ja, jest mieszkanką Bochni.
Rozmawiał: MACIEJ HOŁUJ
Foto: Autor
 
 Michał Bębenek, ur. w 1976 r. w Bochni. Licencja rajdowa 1996, pierwszy start w rajdzie (KJS w Zakliczynie) 1996, pierwszy samochód rajdowy: fiat 125p w wersji "cywilnej". Pierwszy start w RSMP: 1998, Zimowy Rajd Dolnośląski, tytuły: I wicemistrz Polski w klasie N3 oraz drugi wicemistrz Polski w F-2 1998 (renault clio williams), mistrz Polski w N3 oraz drugi wicemistrz Polski w F-2 1999 (renault clio williams), 7 m. w klasyfikacji generalnej Rajdu Karkonoskiego oraz Rajdu Krakowskiego 2000 (renault megane, lancer evo III), wyniki sezonu 2001: 1 m. w gr. N Rajd Krakowski, Polski, aktualnie 8 m. w "generalce" oraz 2 m. w grupie N.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski