Kilka dni temu plac budowy odwiedził marszałek Jacek Krupa. Jako przedstawiciel inwestora - województwa małopolskiego - dowiedział się, że harmonogram prac został zrealizowany w 34 procentach. Dotrzymanie założonego terminu zakończenia inwestycji (wrzesień przyszłego roku), nie jest zagrożone.
Z informacji uzyskanych od wykonawców, przedstawicieli firmy Skanska, wynika, że wykonano „przekładki” istniejącego uzbrojenia i trwają prace związane z umocnieniem podłoża. Końca dobiega budowa mostu nad Cichą, natomiast przy wiadukcie nad linią kolejową PKP trwa palowanie pod przyczółki obiektu.
W trakcie budowy są przejazdy gospodarcze, których będzie w sumie pięć.
Choć inwestycja ma znaczny zakres i wymaga użycia ciężkiego sprzętu, na razie udaje się unikać bardziej znaczących uciążliwości. Nie da się jednak ukryć, że na przykład ulica Podmiejska w Miechowie, która służy jako dojazd do placu budowy, jest narażona na uszkodzenia.
Burmistrz Dariusz Marczewski zapewnia jednak, że gmina przewidziała taką możliwość i zabezpieczyła się przed tym. - Przekazaliśmy tę ulicę oraz kilka innych dróg, wykonawcy protokołem. Zawiera on opis stanu drogi w momencie rozpoczęcia inwestycji, potwierdzony dokumentacją fotograficzną. Wykonawca jest zobowiązany oddać nam drogę w takim stanie, w __jakim ją przejął - mówi burmistrz.
Józef Buczek, mieszkaniec Bukowskiej Woli, w której Skanska ma swoją bazę, zapewnia, że sąsiedztwo firmy nie jest uciążliwe. - Prace posuwają się szybko, a odbywają się głównie w polach. Nie widać, żeby po naszej drodze jeździł jakiś ciężki sprzęt. Od rolników, z którymi rozmawiałem, też nie słyszałem, żeby narzekali. Oby tak dalej - mówi.
Północna obwodnica Miechowa będzie miała prawie 8,4 km długości. W jej ciągu znajdą się cztery ronda: na początku i końcu oraz na skrzyżowaniach z krajową „siódemką” i drogą powiatową w stronę Sędziszowa.
Najważniejsze obiekty inżynieryjne to most nad Cichą i wiadukt nad torami kolejowymi. Wzdłuż obwodnicy powstaną drogi, które pozwolą dojechać do tamtejszych działek i będą spełniały funkcję ścieżek rowerowych.
Koszt całej inwestycji wynosi ponad 66 mln zł.
WIDEO: Tak drążą tunel pod Luboniem Małym
Autor: Katarzyna Hołuj
Follow https://twitter.com/dziennipolskiDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?