Miechów. Trasa rowerowa szlakiem wąskotorówki już gotowa

Aleksander Gąciarz
Aleksander Gąciarz
Nowa trasa rowerowa w Miechowie
Nowa trasa rowerowa w Miechowie Ryszard Deńca
Budowa liczącej dziewięć kilometrów trasy pieszo- rowerowej po torach byłej kolejki została ukończona. Mieszkańcy mogą z niej korzystać.

FLESZ - Zmiany dla kierowców od lipca 2020 r.

- To największa inwestycja rowerowa zrealizowana dotychczas przez miechowski samorząd - zarówno w kontekście nakładów finansowych, jak również nowej oferty dla mieszkańców i turystów – mówi burmistrz Miechowa Dariusz Marczewski. Inwestycja obejmowała budowę odcinków klasycznych ścieżek rowerowych, ciągów pieszych, pieszo-rowerowych, pieszo-rowerowo-jezdnych (z warunkowym dopuszczeniem dojazdu do posesji), miejsc do obsługi i wypoczynku rowerzystów oraz punktów typu bike&ride.

Amatorzy rowerów mają do dyspozycji ciąg prowadzący od lasu Chodówki, przez ulice Podmiejską, Folusz, Kopernika, Wspólną, Szewską, Łąkową i Graniczną do Bukowskiej Woli. Trasa prowadzi przez tereny leśne (2,5 km), pola uprawne (3,6 km), tereny o charakterze luźnej zabudowy wiejskiej oraz przez miasto (3,5 km). Łączna długość trasy wynosi 9,1 km. Ze ścieżki korzystają nie tylko rowerzyści, którzy chcą aktywnie spędzić czas i zwiedzić okolicę, ale także piesi, biegacze i osoby jeżdżące na rolkach.

Dodatkową atrakcją, ulokowaną w miejscu obsługi rowerzystów, są tablice informacyjne o historii miechowskiej wąskotorówki oraz lokomotywa wykonana na wzór tej, która niegdyś jeździła trasą Charsznica – Działoszyce. Kolejka funkcjonowała od roku 1915 do 1992.

Gminna inwestycja była współfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego. Koszt zadania to ponad 5,5 mln zł z czego fundusze europejskie wyniosły prawie 2,4 mln. Zadanie, w trybie „zaprojektuj wybuduj”, wykonała firma Matex z Nasiechowic.

O miechowskiej trasie rowerowej pisaliśmy również tutaj:
https://dziennikpolski24.pl/miechow-trasa-prawie-gotowa-czy-bedzie-bezpieczna/ar/c7-14908876

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

v
vinci

Idea bardzo fajna,tylko jest wiele niedoróbek Przede wszystkim trasę należy w wielu miejscach doznakować Mieszkaniec może domyśli się kontynuacji,ale przyjezdny iuż nie Po drugie fatalny przejazd przez DK 7 ,no i to zakończenie trasy takie nijakie powinno być jeszcze dociągnięte przynajmniej te kilkaset metrów a docelowo do Charsznicy

T
Tjk bis

A dlaczego od ul Topolowej to nie rowerowa ale normalna droga bez oznakowań przy której trwają liczne budowy domów, to jest kolejny przekręt jakich wiele w tym mieście cudów

T
TJK

A dlaczego ścieżka rowerowa kończy się w środku lasu? Dlaczego nie została przedłużona o 500m i nie łączy się z drogą Podmiejska Wola - Zagorzyce? Teraz wystarczy że leśnicy ogłoszą zagrożenie pożarowe i ścieżka jest ścieżką donikąd. Dlaczego zmarnowano środki układając na odcinku ul. Folusz - Chodówki kostkę brukową? Wystarczyłby asfalt z rozdzieleniem pasów pieszego i rowerowego za pomocą farby. Dlaczego NIE ma koszy na śmieci?? Dla czego na odcinku 9 km NIE ma nigdzie sanitariatów? Może zamiast lansu trzeba by odpowiedzieć na te pytania?

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie