Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Głogoczowa analizują warianty przebudowy zakopianki. Który poprą?

Katarzyna Hołuj
Katarzyna Hołuj
Po przebudowie zakopianki w Głogoczowie mają zniknąć m.in. niebezpieczne skrzyżowania z drogami lokalnymi
Po przebudowie zakopianki w Głogoczowie mają zniknąć m.in. niebezpieczne skrzyżowania z drogami lokalnymi Katarzyna Hołuj
W związku z planowaną przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad przebudową ok. 4-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 7 (zakopianki) w Głogoczowie trwa akcja informacyjna. Jej częścią było spotkanie przedstawicieli GDDKiA i projektanta z mieszkańcami. Teraz zaś (do 10 stycznia) mieszkańcy mają czas na nadsyłanie ankiet z informacją czy popierają tę inwestycję i który wariant uważają na najkorzystniejszy.

Dlatego, żeby przed upływem ostatecznego terminu nadsyłanie ankiet w gronie mieszkańców przedyskutować zaproponowane rozwiązania, na 4 stycznia zaplanowano zebranie wiejskie.

Jeszcze wcześniej, bo już w środę (28 grudnia) z inicjatywy sołtysa Głogoczowa, który pisze, że „rozmowa o DK7 jest rozmową o przyszłości Głogoczowa”, rozpoczynają się spotkania indywidualne z zainteresowanymi tym tematem mieszkańcami.
Odbędą się one w Wiejskim Domu Kultury:

  • środę 28 grudnia (godz. 17-19)
  • czwartek 29 grudnia (godz. 9-11)
  • piątek 30 grudnia (godz. 17-19).

Podczas spotkania informacyjnego 12 grudnia br. mieszkańcy przeciętego przez zakopiankę Głogoczowa poznali trzy warianty przebudowy odcinka tej drogi krajowej (DK7).

Najistotniejszą różnicą pomiędzy nimi jest to, że dwa z wariantów (I zwany też czerwonym oraz III – błękitny) są prowadzone po istniejącym śladzie zakopianki, natomiast jeden (II – fioletowy) na wysokości Bęczarki, biegnie po zupełnie nowym śladzie, na wschód od obecnej zakopianki (na pozostałym odcinku pokrywa się z wariantami I i III).

Inwestycja ma oddzielić ruch lokalny od tranzytowego, a tym samym poprawić bezpieczeństwo, bo znikną istniejące lewoskręty i przejścia dla pieszych przez zakopiankę. Ale jest też druga strona medalu. Przebudowa będzie się wiązała z zajęciem za odszkodowaniem pewnych nieruchomości. Jeszcze inne odetnie od dostępu wprost z zakopianki podobnie jak stało się to kiedyś podczas budowy odcinka S7 Myślenice-Lubień.

Więcej o przedstawionych mieszkańcom wariantach przebudowy pisaliśmy tutaj:
Jak przebudować zakopiankę w Głogoczowie? Jeden wariant wychodzi poza istniejącą DK7

Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski