MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy przeciw reklamom

Piotr Drabik
Piotr Drabik
Fot: Adam Wojnar
Przestrzeń miasta. Większość krakowian, która wypełniła ankietę w sprawie tzw. uchwały krajobrazowej, jest za usunięciem reklam z ulic. Do tej pory swą opinię wyraziło 1,7 tys. osób.

Ankieta (dostępna w wersji papierowej oraz na stronie internetowej magistratu) jest częścią konsultacji społecznych, które przedłużono do 24 czerwca. Jak dotąd 90 proc. respondentów popiera usunięcie reklam z przestrzeni publicznej miasta. Będzie to możliwe dzięki ustawie krajobrazowej, którą w zeszłym roku uchwalił Sejm. Daje ona samorządom nowe narzędzia do oczyszczenia ulic z wszechobecnych szyldów i billboardów.

Władze Krakowa jako pierwsze miasto w Polsce starają się przeforsować te zmiany, przygotowując własną tzw. uchwałę krajobrazową.

- Będziemy srogo karać tych, którzy nie będą się stosować do przepisów lokalnych - zapewniała Elżbieta Koterba, wiceprezydent Krakowa do spraw rozwoju miasta. Prezydent odpowiadała we wtorek na pytania mieszkańców i dziennikarzy odnośnie nowych przepisów. Koncepcja uporządkowania przestrzeni miejskiej zakłada, że miasto zostanie podzielone na strefy, gdzie będą obowiązywać różnego rodzaju restrykcje dotyczące reklam i szyldów. Władze Krakowa chcą również zakazać grodzenia osiedli mieszkaniowych oraz wprowadzić nowy system informacji miejskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski