Miliony na torowiska. Szyny już nie wyskoczą?

Arkadiusz MaciejowskiZaktualizowano 
Prace ruszą najpierw w N. Hucie
Prace ruszą najpierw w N. Hucie Fot. Michał Gąciarz
O tym się mówi. Cała seria remontów ruszy już jesienią. Pasażerowie komunikacji miejskiej muszą przygotować się na spore utrudnienia m.in. w Nowej Hucie i w centrum Krakowa

Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu przedstawili plan remontów torowisk tramwajowych na najbliższych pięć lat. Największe utrudnienia pojawią się w przyszłym roku. Na niektóre ważne inwestycje pasażerowie będą musieli jednak długo poczekać.

Jeszcze w tym roku rozpocząć ma się modernizacja torowiska na rondzie Kocmyrzowskim. - Polegać ona będzie na wymianie całego układu torowego, sieci trakcyjnej wraz ze słupami trakcyjnymi oraz oświetleniem. Równolegle zmodernizowana zostanie podstacja trakcyjna Bieńczyce - tłumaczy Michał Pyclik z biura prasowego ZIKiT. Prace zakończą się wiosną 2017 roku. I wtedy robotnicy przeniosą się do innej części miasta. Przeprowadzony zostanie bowiem kolejny etap przebudowy torowiska oraz jezdni wokół Plant. Tym razem na odcinku od ul. Długiej do skrzyżowania z ul. Pawią. - Chcielibyśmy rozpocząć roboty w marcu, potrwają ok. pięć miesięcy - podkreślają urzędnicy z ZIKiT. - Oprócz tego, że pojawią się nowe szyny, na ul. Basztowej wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy dla aut, podobnie jak stało się to już m.in. na ul. Dunajewskiego.

O tym jak 2017 rok będzie trudny dla pasażerów komunikacji miejskiej najbardziej może świadczyć to, że gdy tylko tramwaje powrócą na odnawiany fragment pierwszej obwodnic, od razu znikną z ul. Kościuszki i Zwierzynieckiej. To na tych ulicach najczęściej dochodzi jednak do wybrzuszeń szyn. Ich kompleksowa wymiana jest więc pilna i konieczna. - W 2018 r. będziemy chcieli rozpocząć remont szyn na ul. Krakowskiej i na alei Solidarności, na odcinku od Placu Centralnego do ul. Bulwarowej - podkreśla Michał Pyclik.

Tymczasem modernizację np. już teraz mocno zniszczonego torowiska w ul. Starowiślnej, urzędnicy przewidują dopiero...w 2020 roku. Jeszcze później odnowione zostaną szyny na ul. Królewskiej - od Alei do ul. Rydla (2021 r.). A w planie nie ma w ogóle np. kompleksowego remontu torowiska na ul. Lubicz, gdzie również dochodzi do awarii.

Wszystkie zaplanowane na najbliższe pięć lat inwestycje wycenione są wstępnie na ok. 150 mln zł. Urzędnicy liczą, że uda się im zdobyć ok. 76 mln zł. dofinansowania unijnego. Nowością będzie to, że na wszystkich przebudowanych ulicach sieć trakcyjna zostanie przymocowana do słupów oświetleniowych, zamiast do np. kamienic i innych budynków, jak zdarzało się do tej pory. - Przemawiają za tym względy bezpieczeństwa i lepsza dostępność dla odpowiednich służb w razie awarii czy konserwacji - zaznaczają w ZIKiT.

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
P
Piotr

A co z remontem torowiska od Al. Centralnego do Kopca Wandy!? Ten odcinek miał zostać wyremontowany przy okazji remontu R. Mogilskie - Pl. Centralny - nie został...teraz brak perspektywy na remont także do 2021 roku! Już teraz stan nawierzchni jest koszmarny tramwajem rzuca jak na crossie! To także odcinek zastępczy kiedy jest awaria na Al. Solidarności. Panie Pyclik , kiedy wiec ten odcinek jest przewidziany do remontu chyba, że ZIKIT planuje zaorać tutaj tory i postawić rabaty kwiatowe?

t
tom

a nie wieczne wymienianie szyn! ponad stuletnia historia komunikacji tramwajowej w Krakowie a jakość współczesnych rozwiązań to kompromitacja! prędkość tramwaju w centrum miasta nie przekracza 5 km/h. to europejski ewenement!

k
krakowianin

Gmina robi remont a za dwa lata tory pękają , więc pytam kto dopuszcza taki do d.... materiał!
Trzeba drodzy krakowianie sprawdzać po kolei każdą inwestycję - dokumenty są do wglądu - inaczej od razu do sądu adm. Nie można się z nimi certolić ..... Notować nazwiska inspektorów nadzoru
bo dopuszczają taki szajs za publiczne pieniądze ...Ja zamierzam tak robić .Pozdrawiam,

k
krakowianin

Gmina robi remont a za dwa lata tory pękają , więc pytam kto dopuszcza taki do d.... materiał!
Trzeba drodzy krakowianie sprawdzać po kolei każdą inwestycję - dokumenty są do wglądu - inaczej od razu do sądu adm. Nie można się z nimi certolić ..... Notować nazwiska inspektorów nadzoru
bo dopuszczają taki szajs za publiczne pieniądze ...Ja zamierzam tak robić .Pozdrawiam,

N
Nowohucianin

Skoro nowe pesy to Krakowiaki,pasuje zatem nazwac znakomite pod wzgledem technicznym (pre)tramwaje z wiedenskiej lamusowni brylujace na nowohuckich torach-E1 oraz c3.Niech zatem na szybach pojawi sie napis Nowohucianka.
Inna rzecz,po co jakies symboliczne remonty w Nowej Hucie skoro i tak niska podloga (takze z nowohuckiej zajezdni) bedzie kierowana do Krakowa.O kosztach dojazdu nikt oczywiscie nie wspomni z (bez)radnymi z Nowej Huty na czele.

a
antyszkodnik

A remont torowisk na ul. Bieńczyckiej, Kocmyrzowskiej, Ptaszyckiego, Igołomskiej to gdzie ?
Państwo przy okazji budowy S7 zrobiło i zrobi porządne odcinki torowisk, a te krakowskie kłamczuchy palcem nawet nie kiwną aby wyremontować swoje odcinki. Mimo że już w 2006 roku Majchrowski w TVP Kraków, obiecywał że w 2010 r, wszystko będzie wyremontowane wokół kombinatu. A gdzie niskopodłogowe tramwaje na liniach 10, 16, 21, 22 ??? Co nimi jeżdżą jacyś gorsi obywatele miasta, że takie archaiczne wraki E1, c3, muszą tam jeździć ? Gdzie EU8N/N8 na tych liniach które stacjonują w Nowej Hucie, a jeżdżą po Krakowie ?

K
KRK

"Cała seria remontów..." Kogoś pogięło. Ja pytam, dlaczego tak mało? Zaległości po okresie rządów JM są ogromne. Infrastruktura tramwajowa sypie się na potęgę.

T
T cz

Co za bzdura?! Na ul Lubicz nigdy nie było wybrzuszen szyn! Nie ma tam szyn blokowych i płyt monolitycznych! Trochę rzetelności!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3