Porównanie tego auta, nawiązującego do niezwykle popularnego w swoim czasie Austina Mini (produkcję nowego wcielania tego auta uruchomiono w 2001 roku) z gokartem jest o tyle nietrafne, że mamy w jego przypadku do czynienia z małą limuzyną, która zapewnia kierowcy oraz pasażerom wszelkie luksusy.
Większy i bardziej pojemny
MINI już na pierwszy rzut oka robi bardzo pozytywne wrażenie wieloma dopracowanymi detalami nadwozia. Wrażenie to potęguje jeszcze bardziej wnętrze - ze świetnie zaprojektowaną i wykonaną tapicerką, szlachetnym wykończeniem deski rozdzielczej oraz wszechobecną elektroniką. Auto jest już trzecią generacją modelu MINI.
W nowym wydaniu stało się ono jeszcze większe. Jego długość została zwiększona o 98 mm, szerokość o 44 mm, wysokość o 7 mm, rozstaw osi o 28 mm, a rozstaw kół o 42 mm z przodu i o 34 mm z tyłu. Cooper ma też dłuższe siedziska (o 23 mm). W samochodzie tym większy jest też o 51 litrów (teraz 211 l) bagażnik.
W Cooperze zamontowane zostały nowe reflektory. Światła główne LED posiadają między innymi pierścieniowe światło dzienne ze zintegrowanym kierunkowskazem (opcjonalnie dostępne są diodowe kierunkowskazy i lampy przeciwmgłowe LED).
Raczej nie zachęca do oszczędzania
Wbrew pozorom, które może tworzyć niewinny wygląd Coopera, jest to auto do ostrej jazdy. Samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Sprawia wrażenie masywnego, a zawieszenie bardzo dobrze zestrojonego.
- Wprowadzono głębokie zmiany w technice zawieszenia: obniżenie masy i poprawa sztywności, nowa oś oparta na jednowahaczowych kolumnach z aluminiowymi łożyskami kolumn - dodaje Tomasz Lićwinko z Dobrzański Dealer MINI.
Kierowca ma możliwość wybory pomiędzy dwoma stylami jazdy Sport oraz Green. Ten drugi pozwala na oszczędność paliwa, pierwszy na szybką jazdę, o czym kierowca jest informowany przez zmieniający barwę pierśćień LED w centralnej części deski rozdzielczej.
Auto posiada na wyposażeniu standardowym elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, dynamiczną kontroli stabilności (DSC) wraz dynamiczną kontrolą trakcji (DTC). Silnik o mocy 136 KM (220 Nm) zachęca do szybkiej jazdy, stąd w bieżącej eksploatacji trudno będzie o uzyskanie fabrycznego spalania na poziomie 4,7- 4,9 litra na 100 kilometrów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?