Mini, ale tylko z nazwy

JM
Centralny duży wyświetlacz informuje kierowcę m.in. o stylu jazdy Fot. Janusz Michalczak
MINI Cooper. Stworzony jak gokart, dla frajdy z jazdy. Ale nie tylko...

Porównanie tego auta, nawiązującego do niezwykle popularnego w swoim czasie Austina Mini (produkcję nowego wcielania tego auta uruchomiono w 2001 roku) z gokartem jest o tyle nietrafne, że mamy w jego przypadku do czynienia z małą limuzyną, która zapewnia kierowcy oraz pasażerom wszelkie luksusy.

Większy i bardziej pojemny

MINI już na pierwszy rzut oka robi bardzo pozytywne wrażenie wieloma dopracowanymi detalami nadwozia. Wrażenie to potęguje jeszcze bardziej wnętrze - ze świetnie zaprojektowaną i wykonaną tapicerką, szlachetnym wykończeniem deski rozdzielczej oraz wszechobecną elektroniką. Auto jest już trzecią generacją modelu MINI.

W nowym wydaniu stało się ono jeszcze większe. Jego długość została zwiększona o 98 mm, szerokość o 44 mm, wysokość o 7 mm, rozstaw osi o 28 mm, a rozstaw kół o 42 mm z przodu i o 34 mm z tyłu. Cooper ma też dłuższe siedziska (o 23 mm). W samochodzie tym większy jest też o 51 litrów (teraz 211 l) bagażnik.

W Cooperze zamontowane zostały nowe reflektory. Światła główne LED posiadają między innymi pierścieniowe światło dzienne ze zintegrowanym kierunkowskazem (opcjonalnie dostępne są diodowe kierunkowskazy i lampy przeciwmgłowe LED).

Raczej nie zachęca do oszczędzania

Wbrew pozorom, które może tworzyć niewinny wygląd Coopera, jest to auto do ostrej jazdy. Samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Sprawia wrażenie masywnego, a zawieszenie bardzo dobrze zestrojonego.

- Wprowadzono głębokie zmiany w technice zawieszenia: obniżenie masy i poprawa sztywności, nowa oś oparta na jednowahaczowych kolumnach z aluminiowymi łożyskami kolumn - dodaje Tomasz Lićwinko z Dobrzański Dealer MINI.

Kierowca ma możliwość wybory pomiędzy dwoma stylami jazdy Sport oraz Green. Ten drugi pozwala na oszczędność paliwa, pierwszy na szybką jazdę, o czym kierowca jest informowany przez zmieniający barwę pierśćień LED w centralnej części deski rozdzielczej.

Auto posiada na wyposażeniu standardowym elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, dynamiczną kontroli stabilności (DSC) wraz dynamiczną kontrolą trakcji (DTC). Silnik o mocy 136 KM (220 Nm) zachęca do szybkiej jazdy, stąd w bieżącej eksploatacji trudno będzie o uzyskanie fabrycznego spalania na poziomie 4,7- 4,9 litra na 100 kilometrów.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3