MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Miszalski i Mazur mają plan na rozwój Krakowa. Chcą zwiększyć udział rowerzystów w ruchu

Ewa Wacławowicz
Ewa Wacławowicz
- Stworzymy wydzielone, bezpieczne trasy, które sprawią, że finalnie wygodniej i bezpieczniej będą podróżować wszyscy użytkownicy ruchu - także pasażerowie komunikacji i kierowcy. I wrócimy do koncepcji węzła i parku im. Miłosza - zadeklarował w sobotę 13 kwietnia Aleksander Miszalski z Koalicji Obywatelskiej podczas wspólnej konferencji prasowej z prof. Stanisławem Mazurem.

Stanisław Mazur, który przed pierwszą turą wyborów zrezygnował z kandydowania na urząd prezydenta Krakowa, udzielając wsparcia Aleksandrowi Miszalskiego, podczas sobotniego briefingu zaprezentował planszę z 12 głównymi trasami, które powinny być realizowane priorytetowo, a także z obszarami, które wymagają zmian w obecnej organizacji ruchu. Wskazywał także na skuteczność potencjalnych działań od realizacji Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej.

- Uważamy, że w przeciągu kilku lat, niewielkim w skali budżetu nakładem finansowym pozyskanym głownie z KPO i współpracy z rządem, jesteśmy w stanie radykalnie zwiększyć udział rowerzystów w ruchu ulicznym. Dziś to około 5%, ale szybko i relatywnie tanio może być nawet 100 tysięcy użytkowników dziennie. Nie nakazem czy redukcją miejsca dla kierowców, tylko opcją wyboru bezpiecznych, wydzielonych i bezkolizyjnych dróg rowerowych. Radykalnie przyspieszymy w ten sposób plany studium podstawowych tras rowerowych, które miasto ma i którego strategii nie realizuje, choć ma zarówno rozwinięte plany, jak i dobre mechanizmy kontroli - mówił Mazur podczas briefingu, na którym zjawił się na rowerze elektrycznym z miejskiej wypożyczalni Lajkbajk.

Węzeł i park im. Miłosza

- Jesteśmy dziś w miejscu, które szczególnie w roku Miłosza powinno wreszcie być symbolem tego, że mądre zmiany mogą dać bezpieczeństwo rowerzystów, zwiększając komfort kierowców. W rejonie Nowego Kleparza i ulicy Prądnickiej musimy wrócić do realizacji węzła i parku im. Miłosza. Dzięki współpracy z PKP, możemy zbudować tunel lub estakadę od Trasy Wolbromskiej, do nowego węzła, co pozwoli otworzyć przestrzeń przy Prądnickiej dla komunikacji miejskiej i rowerzystów. Rejon Parku Kleparskiego to dziś wąskie gardło, które blokuje bezpieczny dostęp rowerowy i pieszy do centrum ponad 150 tysiącom osób z północy Krakowa - dodawał Mazur.

Po zakończonym briefingu rektor UEK i zwycięzca pierwszej tury wyborów odjechali na rowerach w kierunku Kazimierza, gdzie udali się na krakowski Kiermash.

Sąd zdecydował w sprawie likwidacji TVP

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Miszalski i Mazur mają plan na rozwój Krakowa. Chcą zwiększyć udział rowerzystów w ruchu - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski