W ramach prowadzonej kampanii społecznej „Kontrrewolucja Kulturalna”, teatr postanowił wykorzystać portale społecznościowe, w tym You Tube, by dotrzeć do nastoletnich odbiorców i poznać ich zdanie na temat sztuki teatru. Kolejne osoby mają dać się wciągnąć w akcję na fali internetowej „mody” na rzucanie wyzwania.
– Chcemy wykorzystać formę „poczty pantoflowej”, którą oferuje internet. Nie mamy lepszego sposobu na dotarcie do młodych – mówi Adolf Weltschek.
Dyrektor teatru Groteska, wypowiadający się w nagraniu zamieszczonym na You Tube, zachęca młodzież do nadsyłania swoich prac audio bądź wideo, w których wskażą najlepszą, ich zdaniem, inscenizację lub tekst przeznaczony do wystawienia na deskach teatru i nominują kolejną osobę, by podjęła kulturalne wyzwanie. Akcja koresponduje z organizowanym przez Groteskę konkursem „Spektakl dla gimnazjalisty”. Patronat nad nim sprawuje aktor Jerzy Stuhr. Zaangażowano w nią także krakowskie szkoły.
Konkursowe pytanie brzmi: „Jaka sztuka teatralna/adaptacja jest dla mnie szczególnie ważna i cenna oraz dlaczego chciałbym ją polecić innym?”. – Chcemy uzmysłowić, że bez refleksji nad kulturą młodzi sami ograniczają swoje szanse na rozwój __ – mówi Weltschek. Prace konkursowe (w formie pisemnej lub plastycznej) należy przesyłać na adres teatru pocztą tradycyjną lub elektroniczną do 30 października.
Ważną częścią „Kontrrewolucji” będą też spotkania z autorytetami ze świata sztuki i nie tylko. Kulisy swojej pracy przed młodymi ludźmi odsłonią: znany dziennikarz Seweryn Blumsztajn (4 listopada), aktor Jerzy Trela (25 listopada) oraz scenografka Krystyna Zachwatowicz (9 grudnia).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?