MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mocarz z Dieppe

Redakcja
- To wyjątkowy samochód. Zapewnia nie tylko unikalne osiągi, ale również przyjemność prowadzenia - tak o nowym clio renault sport wypowiadają się konstruktorzy Renault Sport Technologies. Z jednego litra pojemności skokowej udało im się wycisnąć prawie 100 KM. - Jest to najlepszy stosunek mocy do pojemności w tej kategorii - zapewniają. W porównaniu z poprzednim modelem wzrósł również maksymalny moment obrotowy. Wynosi teraz 215 Nm przy 5 550 obr./min. W przeniesieniu mocy pośredniczy zaś sześciobiegowa skrzynia, o krótkich przełożeniach. Ten niewielki bolid może się rozpędzić do 215 km/godz., a "setkę" osiąga w 6,9 sek. Pokonanie pierwszego kilometra zajmuje mu 27,5 sek.

Nowe clio renault sport

Może być toro albo dynamo, a także monako, makaha lub czarny. Pod jego maską raźno szemrze zaś wolnossący dwulitrowy silnik o mocy 200 KM.

Nowe clio trzeba jeszcze jakoś zatrzymać. Pomagają w tym potężne wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 312 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo z przodu oraz tarcze o średnicy 300 mm z tyłu.

\\\*

Styliści zadbali również o to, aby nowe clio renault sport wyróżniało się spośród innych czterokołowych użytkowników dróg. Linia nadwozia została obniżona, a błotniki poszerzone - przednie o 42 mm, zaś tylne o 28 mm. Szersze są również nadkola, w których spokojnie mieszczą się teraz opony Continental Sport Contact 3 o wymiarach 215/45 na 17-calowych aluminiowych obręczach. Sportowego charakteru dodają również: specjalny spoiler pod przednim zderzakiem, wyloty powietrza w przednich błotnikach oraz dyfuzor (jest to pierwszy samochód w tym segmencie, w którym go zamontowano), który poprawia własności aerodynamiczne.
W tym clio nie ma koła zapasowego. Zastąpiono go bowiem dwoma... pojemnikami ze środkiem do naprawy opon.
A co w środku? Wnętrze jest ciemnoszare. Na szczęście rozświetlają go metalizowane elementy konsoli centralnej oraz ozdobne listwy, a także aluminiowe nakładki. Kierownicę wykonano z perforowanej skóry. Zegary mają czarne tarcze i białe napisy. Na obrotomierzu odnajdziemy kontrolkę zmiany biegów. Do tego specjalnie wyprofilowane siedzenia renault sport, które zapewniają solidne podparcie boczne (latem będzie można zamówić kubełkowe fotele recaro).
Nowe clio zostało wyposażone w ABS najnowszej generacji z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV). Do tego układ dynamicznej korekty toru jazdy (ESP), z funkcją kontroli podsterowności (można go wyłączyć). Działanie systemu ESP uzupełnia układ ASR, która zapobiega poślizgowi kół podczas ruszania - i przyspieszania - w warunkach gorszej przyczepności. Do tego niezwykle sztywna kabina, która ma spełniać rolę "kapsuły ratunkowej" (do środka nie mają prawa dostać się żadne podzespoły z komory silnika).
Pasy przednie wyposażone są w pirotechniczne napinacze, z ogranicznikami napięcia. Poduszka - wbudowana w siedzenie przednich foteli - zapewnia ochronę miednicy oraz zabezpiecza przed wysunięciem się spod pasa w razie zderzenia.
Nowe clio renault sport może zostać wyposażone nawet w osiem poduszek powietrznych: dwie z przodu (samoczynnie dostosowujące się do siły zderzenia, z programowanymi zaworami), cztery boczne i dwie zapobiegające nurkowaniu.

\\\*

Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak tylko uruchomić silnik i delikatnie wcisnąć pedał gazu. Usłyszymy wtedy delikatny pomruk, budzącego się do życia 200-konnego silnika. Gdy serce naszego clio zacznie bić nieco żwawiej odgłos staje się bardziej wyraźny i donośny, by przejść w imponujący ryk, gdy wciśniemy pedał gazu do podłogi. Warto jednak pamiętać, żę pokonanie każdych 100 km - w cyklu mieszanym - opróżni bak naszego auta z 8,9 l benzyny. Ale przecież jeśli stać nas będzie na takie Clio, to i na benzynę do niego również. (DMA)

DYFUZOR

Dyfuzor wykorzystuje przepływ powietrza pod**samochodem, aby zwiększyć siłę docisku do**drogi. Powietrze wpada od**przodu do**dyfuzora. Ten przyspiesza jego ruch i**wyrzuca je na**zewnątrz z**większą szybkością, tworząc pod**samochodem podciśnienie dociskające go do**nawierzchni drogi.**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski