- Opracowujemy właśnie scenariusz i poszukujemy wśród studentów aktorów. Mamy już reżysera i choreografa. Zakładamy, że wystąpi od 250 do 500 osób. Teraz rozdzielamy role - mówi Jakub Jasiński, przewodniczący samorządu studentów UJ, który jest koordynatorem przedsięwzięcia.
Teledysk ma być kręcony w połowie kwietnia. Wiadomo już, że miejscem akcji będzie Collegium Novum.
- Chcemy w nowoczesny sposób promować symbol UJ, czyli tradycję - tłumaczy Jakub Jasiński. - Zależy nam, żeby w wyczerpujący sposób pokazać, co uczelnia ma do zaoferowanie, a więc między innymi kierunki studiów, laboratoria, działalność kół naukowych. Będą też obrazy życia studenckiego, zabawy i zainteresowań młodych ludzi.
Do udziału w klipie studenci chcą też zaprosić wykładowców. Dzisiaj do swojego pomysłu będą przekonywać władze uczelni.
UJ to już kolejna uczelnia, która do swojej promocji postanowiła wykorzystać popularny za granicą "Lip Dub" (od słów: lips - usta i dubbing) Jest to technika tworzenia teledysku, w którym dźwięk dopasowywany jest do ruchu warg śpiewających. Do jego realizacji wykorzystuje się więc oryginalną piosenkę, natomiast aktorzy udają, że ją wykonują. Wszystko kręcone jest jednym, nieprzerwanym ujęciem. Klip trafia do Internetu i można go obejrzeć np. w serwisie YouTube.
Doświadczenie w tym zakresie mają już studenci krakowskiego Uniwersytetu Ekonomicznego - w ubiegłym roku nakręcili "Lip Dub" w kampusie uczelni. Obejrzało go już ponad 67 tysięcy internautów. Moda na klipy zapanowała też w innych miastach - w Poznaniu w aktorów wcielali się studenci Uniwersytetu Adama Mickiewicza, a w Warszawie - studenci Szkoły Głównej Handlowej. (KLIM)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?