„Laboratorium” to cykl, którym Capella Cracoviensis wchodzi w nowy rok.
– _To seria koncertów z __bardzo zróżnicowanym repertuarem. Jest efektem szerokich zainteresowań artystów Capelli _– tłumaczy dyrygent i dyrektor zespołu Jan Tomasz Adamus.
Intencją CC jest stworzenie „atmosfery całorocznego festiwalu muzyki klasycznej”. _– Liczba koncertów jest stosunkowo duża. Wysoka jakość życia to nie czekanie na wielkie wydarzenie raz w roku, ale interesująca codzienność _– mówi dyrektor CC.
Pierwszy koncert jutro o godz. 18 w Filharmonii Krakowskiej (wstęp 20 zł). Koncert „Trio wynalezione w kręgielni” („Kegelstatt Trio”) _zaczerpnął nazwę od kompozycji W.A. Mozarta. Wykonają ją na instrumentach dawnych Tomasz Dobrzański (klarnet), Katarzyna Drogosz (fortepian historyczny) i Mariusz Grochowski (altówka). Istotną rolę gra klarnet. _– Mozart był oczarowany jego brzmieniem za sprawą przyjaciela Antona Stadlera, wirtuoza tego instrumentu. I choć „Kegelstatt Trio” nie powstało w __kręgielni, nazwa wciąż znakomicie przyciąga uwagę – tłumaczy Dobrzański.
Pod koniec stycznia znów spotkamy się z Mozartem oraz muzyką Karłowicza i Muffata za sprawą koncertu „Barok, klasycyzm, romantyzm” w auli Collegium Novum UJ i Europejskim Centrum Muzyki w Lusławicach. W lutym w „Laboratorium” zabrzmią utwory Bortnianskiego, Haydna, Pärta i Brahmsa. Dodatkowo dzień przed każdym koncertem muzyków można posłuchać na próbie otwartej (godz. 11, wstęp wolny). „Laboratoryjne” występy są częścią przygotowań do nagrań, których efekt poznamy wkrótce.
W styczniu ukazały się już motety J.S. Bacha pod batutą Fabio Bonizzoniego. Album wydała wytwórnia Alpha.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?