Zarządca drogi, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, któremu przedstawiono koncepcję parkingu pod estakadą, zaopiniował ją pozytywnie.
Takie parkingi buduje się w pobliżu peryferyjnych przystanków komunikacji publicznej. Miejsce pod estakadą takim właśnie jest. Są tu przystanki, a dodatkowo w pobliżu znajduje się dworzec autobusowy.
Inwestorem będzie gmina, bo to ona wyszła z inicjatywą, ale dziś nie podaje nawet przybliżonych kosztów tłumacząc, że kosztorys będzie znany, kiedy powstanie projekt.
Pod estakadą (po prawej stronie jadąc od Myślenic w stronę Dobczyc) miałoby powstać około stu miejsc dla samochodów.
- Na obecną chwilę gmina nie przewiduje poboru opłat na parkingu pod estakadą - mówi Maciej Ostrowski, burmistrz Myślenic i dodaje, że parking miałby pomóc w rozwiązaniu problemów z parkowaniem w rejonie ulic: Słonecznej, Rzemieślniczej, Okulickiego i Armii Krajowej.
- Będziemy mieli legalny park&ride pod estakadą w __Myślenicach - mówił niedawno na sesji burmistrz do radnych, nawiązując tym samym do podobnego parkingu jaki funkcjonuje od lat w Stróży, a który - według jego wiedzy - legalny nie jest. Dodał przy tym: - Uważam, że powinno dać się zgodę wszędzie na parkowania pod __estakadami - dodał burmistrz.
W GDDKiA potwierdzają, że parking w Stróży funkcjonuje zwyczajowo i dodają, że trwają właśnie rozmowy z wójtem w sprawie jego legalizacji.
Na zakopiance w Myślenicach mają być realizowane jeszcze dwa inne zadania. Jedno mniejsze - jeszcze w tym roku. Będzie to przebudowa wylotu ul. Daszyńskiego. Ma powstać pas wyłączenia. W przyszłym roku zaś ma się rozpocząć dużo większa inwestycja, bo budowa bezkolizyjnego węzła u wylotu ulicy Sobieskiego.
W planach jest też inny bezkolizyjny węzeł w Jaworniku, przy Strefie Aktywności Gospodarczej, ale te plany wydają się mocno niepewne.
Rok temu burmistrz mówił, że inwestycja jest potrzebna, ze względów bezpieczeństwa i dlatego, że „brak swobodnego przejazdu pomiędzy drogą nr 7, a strefą przemysłową ogranicza rozwój tego obszaru”.
Dziś na nasze pytanie o szansę na realizację tej inwestycji odpowiada: - Trwają rozmowy z GDDKiA i Zarządem Dróg Wojewódzkich na temat ewentualnego finansowania budowy bezkolizyjnego skrzyżowania. Nie będzie to z założenia węzeł prowadzący tylko do strefy, ale przede wszystkim bezkolizyjne skrzyżowanie dla mieszkańców Jawornika i __Sułkowic - mówi burmistrz Ostrowski i dodaje, że GDDKiA nie uzgodniła do dziś projektu. - Gmina nie jest w stanie sfinansować inwestycji z __własnych środków. Samorząd Województwa Małopolskiego wyraził akces współfinansowania tej inwestycji, natomiast głównym decydentem jest GDDKiA - dodaje burmistrz.
Od zarządcy drogi słyszymy z kolei: - Zjazd do strefy przemysłowej w Jaworniku jest zadaniem burmistrza, GDDKiA nie planuje w tym miejscu bezkolizyjnego zjazdu - mówi Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA.
Na decyzję GDDKiA, ale w innej sprawie, bo przebudowy skrzyżowania drogi powiatowej z zakopianką w Krzyszkowicach, czekają teraz mieszkańcy tej wsi.
Sytuacja jest trudna, bo kontestują projekt, na który GDDKIA ma już wszystkie uzgodnienia i co jeszcze ważniejsze - ma pieniądze. Argumentują, że to nie poprawi, a pogorszy bezpieczeństwo.
Po burzliwym zebraniu wiejskim, półtora tygodnia temu do GDDKiA wpłynęła koncepcja dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Myślenicach, który zamiast przebudowy skrzyżowania, proponuje przejazd pod ziemią (pod zakopianką). Teraz pomysł ten jest analizowany.
WIDEO: Wybudują nowy pas startowy na lotnisku w Balicach
Źródło: dziennikpolski24.pl
Follow https://twitter.com/dziennipolskiDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?