Na autostradzie Kraków – Katowice można dobrze zarobić

Grzegorz Skowron
318,8 mln zł przychodów miała w ubiegłym roku Grupa Kapitałowa Stalexport Autostrady. Zysk netto wyniósł 158,8 mln zł.

Wyniki finansowe Stalexportu za ubiegły rok trzeba uznać za dobre. Przychody wynoszące ponad 318,8 mln zł były o ok. 9 proc. wyższe niż w roku 2016, a zysk netto w wysokości 158,8 mln zł - o ok. 4 proc. niższy niż w poprzednim roku.

- Na wzrost przychodów złożyły się między innymi wzrost poziomu ruchu o 5,9 procent, czyli do 43 tysięcy pojazdów na dobę oraz zmiana stawek opłat za przejazd dla samochodów ciężarowych, wprowadzona od 1 marca 2017 roku – tłumaczy Marta Dobrzańska z biura prasowego Stalexport Autostrada Małopolska.

Jeśli chodzi o wyniki spółki Stalexport Autostrady S.A., która pełni rolę nadzorczą w Grupie Kapitałowej, w 2017 roku jej przychody ze sprzedaży, generowane przede wszystkim przez usługi wynajmu powierzchni biurowych wyniosły ok. 3,7 mln zł, przychody finansowe (uzyskane m.in. z tytułu otrzymanej dywidendy) ok. 77,8 mln zł, a zysk netto ponad 73,2 mln zł.

1 marca 2018 roku Rada Nadzorcza spółki pozytywnie zaopiniowała wniosek zarządu Stalexport Autostrady S.A. o przeznaczeniu ponad 71,7 mln zł zysku na wypłatę dywidendy (0,29 zł na jedną akcję). Ostateczną decyzję o podziale zysku podejmie jednak Zwyczajne Walne Zgromadzenie.

Emil Wąsacz, prezes zarządu Stalexport Autostrady S.A. oraz Stalexport Autostrada Małopolska S.A.:
W 2018 roku kontynuować będziemy rozwój infrastruktury autostradowej na odcinku zarządzanym przez grupę poprzez kolejne inwestycje obejmujące modernizację odwodnienia autostrady, budowę kolejnych ekranów akustycznych oraz remont podpór jednego z obiektów mostowych w województwie małopolskim.

W ramach prac utrzymaniowych wymieniana będzie nawierzchnia jezdni na ostatnim, 6,1-km odcinku jezdni do Krakowa oraz na łącznicach węzła Balin.

W obszarze rozwoju Grupy Kapitałowej w dalszym ciągu nasze działania koncertować będziemy na podnoszeniu jakości usług, m.in. poprzez doskonalenie systemu poboru opłat. Monitorować będziemy także możliwości zaangażowania się w przedsięwzięcia infrastrukturalne, bądź też ewentualnego udziału kapitałowego w innych projektach koncesyjnych.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 12. Zróbże, idźże, weźże

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
>>> Zobacz inne odcinki MÓWIMY PO KRAKOSKU

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

B
Burmistrz Nowej Huty

jesli szybko wprowadzi oplate parkingowa 15 zlotych za godzine dla diesli z okolicznych wiejscowosci

h
henrk

Jak to możliwe aby minister który negocjował niekorzystną dla Polaków , tajną umowę ze Stalexportem, był teraz prezesem zarządu. Wstydzę się , że jestem Polakiem. Ale sprawa nie doruszenia, bo jak mówią w tramwaju w sprawie uczestniczy włoska mafia, bank watykański oraz Opus Dei.

o
odtajnić umowę A4

Połowa opłat to zysk netto...rozbój w białe dzień

g
grzeg

Polskie obrzydliwe szaleństwo!

g
gosc

Nie wiem jak taka przekupna gnida Wąsacz moze sobie spokojnie spojrzeć w lustro. Czemu wraz z zarządem nie siedzi co najmniej w pierdlu

w
w PE siedzi

i zrob cos takim lachmytom, uklad okraglostolowy nadal obowiazuje, gdyby zostal obalony przepelnione wiezienia by byly, a kasa panswowa pekala w szwach po konfiskatach majatkow tego talatajstwa.

o
odpowiedź...

I mamy już odpowiedź, dlaczego tak długo trwa modernizacja lini kolejowej Kraków - Katowice i kto z tego powodu czerpie milionowe zyski... A miała być gotowa na EURO2012... kto to jeszcze pamięta...

a
abcd

zrobią 3-ci a potem 4-ty pas, i podniosą opłaty do 50 zł. Przecież za luksus trzeba płacić.

d
dsfrg

i wszysko jasne. Sam oddał autostradę Stalexportowi na bandyckich warunkach będąc urzędnikiem państwowym, a teraz bez żenady jej prezesuje i doi frajerów. No ale dzisiejsi nowocześni Polacy lubią być dojeni i ujeżdżani bez mydła. Ciekawe że PiS się nie zajął jednym z większych przekrętów III RP jakim są autostrady.

g
gdzie 3ci pas ?

gdzie 3ci pas ?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3