Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Dni Młodzieży jedna kładka

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Na Światowe Dni Młodzieży ma zostać wybudowany przystanek i kładka do Sanktuarium św. Jana Pawła II
Na Światowe Dni Młodzieży ma zostać wybudowany przystanek i kładka do Sanktuarium św. Jana Pawła II wizualizacja: Urząd Miasta Krakowa
Inwestycje. Przed spotkaniem młodych ludzi z papieżem ma powstać przystanek kolejowy przy sanktuarium.

Rozpoczęły się prace przy budowie przystanku kolejowego w rejonie Sanktuarium św. Jana Pawła II. Obiekt ma powstać w trzy miesiące, by mogli z niego skorzystać uczestnicy Światowych Dni Młodzieży.

Plan jest taki, że do 30 czerwca oprócz peronów przystanku kolejowego powstanie też parking dla osób niepełnosprawnych i kładka dla pieszych. W ramach inwestycji planowano dwie kładki, ale do czasu ŚDM (26-31 lipca) uda się wybudować tylko jedną z nich.

Pielgrzymi będą więc mogli skorzystać z kładki położonej od strony południowej peronów. To będzie dla nich jedyna trasa przejścia z przystanku, nad torami, na teren sanktuarium.

Druga kładka (po stronie północnej, bliżej centrum miasta) ma powstać w kolejnym etapie inwestycji. Wyznaczono go do końca września tego roku. Termin pierwszego etapu i tak jest napięty, bowiem wykonawca musi zdążyć z pracami w trzy miesiące. - Zobowiązał się on do przeprowadzenia prac w terminie zawartym w umowie, czyli do 30 czerwca - zaznacza Dorota Szalacha z małopolskiego oddziału PKP PLK.

Przypomnijmy, początkowo rozpoczęcie inwestycji opóźniał brak zgody właścicieli sąsiedniego hipermarketu, na którego dzierżawionych działkach ma powstać planowany przystanek kolejowy. Później w przetargu PKP PLK jako najlepszą wskazało ofertę konsorcjum firm Energopol i ZUE (zaproponowało ono 26,8 mln zł). Wyniki przetargu zostały jednak unieważnione przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze. W drugim podejściu na realizację zadania wybrano firmę Sanel i 30 marca została z nią zawarta umowa.

Całkowity koszt inwestycji, zgodnie z ofertą wykonawcy, wyniesie ponad 27,4 mln zł brutto. PKP PLK jest inwestorem zastępczym. Projekt i finansowanie zapewnia gmina Kraków.

Obecnie krakowski urząd czeka na podpisanie umowy na dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Przystanek przy sanktuarium ma być jednym z elementów Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, realizowanej przez samorząd województwa małopolskiego. Na tej trasie obecnie prowadzona jest również inna ważna inwestycja - budowa łącznicy kolejowej między przystankami Zabłocie i Krzemionki.

Ma ona przyczynić się do skrócenia czasu przejazdu i usprawnienia ruchu pociągów aglomeracyjnych kursujących w kierunku Zakopanego oraz Skawiny i Oświęcimia, jak również połączeń regionalnych i dalekobieżnych do Skawiny i przez Kalwarię Zebrzydowską, Lanckoronę do Wadowic, Suchej Beskidzkiej, Rabki oraz Zakopanego.

Nowy przystanek ma także ułatwić dojazd do położonych w jego sąsiedztwie centrów handlowych znajdujących się przy ul. Zakopiańskiej.

[email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski