Na początek elektryczne Mission E

JM
Firma nie musi obawiać się o przyszłość. Klientów z grupy premium stać na takie wydatki Fot. porsche
Nowe technologie w Porsche. Nadjeżdża pierwszy sportowy samochód Porsche z napędem w 100 proc. elektrycznym. Produkcja modelu ma ruszyć w najbliższych 2-3 latach.

Tylko w Stuttgarcie-Zuffenhausen powstanie 1000 nowych miejsc pracy. W tamtejsze zakłady firma zainwestuje około 700 mln euro - w ciągu najbliższych kilku lat zbuduje nową lakiernię i montownię, a istniejącą fabrykę silników zmodernizuje z myślą o produkcji jednostek elektrycznych. Rozbudowa czeka również dział wytwarzania nadwozi.

Prototyp elektrycznego Posrche Mission E świętował swoją premierę w ub. roku podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (IAA). Czterodrzwiowy prototyp z czterema osobnymi fotelami dysponuje mocą ponad 600 KM (440 kW).

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje mniej niż 3,5 s, a jego zasięg przekracza 500 km. Dzięki specjalnej, 800-woltowej ładowarce - dwukrotnie mocniejszej niż stosowane obecnie, zabudowane w podłodze akumulatory litowo-jonowe, auto można naładować w 80 proc. w ciągu zaledwie 15 min. Opcjonalnie pojazd może być „tankowany” przy pomocy bezprzewodowej ładowarki indukcyjnej w postaci cewki umieszczonej w posadzce garażu.

W tym roku Porsche spodziewa się rekordowych wyników sprzedaży aut. Koncern pierwsze połrocze br. zamknął wzrostem sprzedaży sięgającym w Ameryce 6, a w Europie 5 proc. W porównaniu z pierwszym półroczem 2015 r., znaczący przyrost popytu odnotowano w przypadku modeli Macan (+11 proc., 45 086 dostarczonych aut) oraz 911 (+10 proc., 18 579 egzemplarzy).

Poza nowymi modelami firma wprowadza nowe, duże jednostki napędowe. Najmocniejszy benzynowy silnik V8 z rodziny nowych jednostek otrzyma nowe Porsche Panamera Turbo. 4-litrowy motor osiąga maksymalną moc 404 kW (550 KM) w przedziale 5750-6000 obr./min, jednak tuż powyżej 3000 obr./min przekracza barierę 250 kW (340 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 770 Nm dostępny jest od bardzo niskich obrotów - od 1960 aż do 4500 obr./min. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Porsche Panamera Turbo potrzebuje 3,8 s, a dodatkowo wyposażone w pakiet Sport Chrono - jedynie 3,6 s. Panamera Turbo to pierwszy model Porsche wyposażony w nowy, adaptacyjny system kontroli cylindrów. Przy częściowym obciążeniu zamienia on silnik ośmio- w czterocylindrowy. Rezultat: zależnie od zapotrzebowania na moc, w fazach pracy na 4 cylindrach zużycie paliwa może spaść nawet o dodatkowe 30 proc.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3