Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na początek elektryczne Mission E

(JM)
Firma nie musi obawiać się o przyszłość.  Klientów z grupy premium stać na takie wydatki
Firma nie musi obawiać się o przyszłość. Klientów z grupy premium stać na takie wydatki Fot. porsche
Nowe technologie w Porsche. Nadjeżdża pierwszy sportowy samochód Porsche z napędem w 100 proc. elektrycznym. Produkcja modelu ma ruszyć w najbliższych 2-3 latach.

Tylko w Stuttgarcie-Zuffenhausen powstanie 1000 nowych miejsc pracy. W tamtejsze zakłady firma zainwestuje około 700 mln euro - w ciągu najbliższych kilku lat zbuduje nową lakiernię i montownię, a istniejącą fabrykę silników zmodernizuje z myślą o produkcji jednostek elektrycznych. Rozbudowa czeka również dział wytwarzania nadwozi.

Prototyp elektrycznego Posrche Mission E świętował swoją premierę w ub. roku podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (IAA). Czterodrzwiowy prototyp z czterema osobnymi fotelami dysponuje mocą ponad 600 KM (440 kW).

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje mniej niż 3,5 s, a jego zasięg przekracza 500 km. Dzięki specjalnej, 800-woltowej ładowarce - dwukrotnie mocniejszej niż stosowane obecnie, zabudowane w podłodze akumulatory litowo-jonowe, auto można naładować w 80 proc. w ciągu zaledwie 15 min. Opcjonalnie pojazd może być „tankowany” przy pomocy bezprzewodowej ładowarki indukcyjnej w postaci cewki umieszczonej w posadzce garażu.

W tym roku Porsche spodziewa się rekordowych wyników sprzedaży aut. Koncern pierwsze połrocze br. zamknął wzrostem sprzedaży sięgającym w Ameryce 6, a w Europie 5 proc. W porównaniu z pierwszym półroczem 2015 r., znaczący przyrost popytu odnotowano w przypadku modeli Macan (+11 proc., 45 086 dostarczonych aut) oraz 911 (+10 proc., 18 579 egzemplarzy).

Poza nowymi modelami firma wprowadza nowe, duże jednostki napędowe. Najmocniejszy benzynowy silnik V8 z rodziny nowych jednostek otrzyma nowe Porsche Panamera Turbo. 4-litrowy motor osiąga maksymalną moc 404 kW (550 KM) w przedziale 5750-6000 obr./min, jednak tuż powyżej 3000 obr./min przekracza barierę 250 kW (340 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 770 Nm dostępny jest od bardzo niskich obrotów - od 1960 aż do 4500 obr./min. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Porsche Panamera Turbo potrzebuje 3,8 s, a dodatkowo wyposażone w pakiet Sport Chrono - jedynie 3,6 s. Panamera Turbo to pierwszy model Porsche wyposażony w nowy, adaptacyjny system kontroli cylindrów. Przy częściowym obciążeniu zamienia on silnik ośmio- w czterocylindrowy. Rezultat: zależnie od zapotrzebowania na moc, w fazach pracy na 4 cylindrach zużycie paliwa może spaść nawet o dodatkowe 30 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski