Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na początek UFA Sports ma znaleźć dla Wisły sponsora strategicznego

Bartosz Karcz
Piłka nożna. Wisła Kraków podpisała umowę z firmą UFA Sports w minionym tygodniu. Wczoraj zaprezentowano szczegóły współpracy, która „Białej Gwieździe” ma przynieść, przede wszystkim, większe dochody.

– 2014 rok zaczęliśmy od przenosin do nowoczesnej bazy treningowej. Zakończyliśmy też pomyślnie niełatwe rozmowy z miastem w sprawie stadionu. Podpisując umowę z UFA Sports, robimy kolejny krok w kierunku profesjonalizacji klubu – rozpoczął wczorajszą konferencję prasową prezes Wisły Jacek Bednarz.

– Jesteśmy dumni z tego, że będziemy współpracować z Wisłą– klubem z historią i __potencjałem – stwierdził z kolei wiceprezydent UFA Sports Nikolaus von Doetinchem. – Jesteśmy fachowcami w marketingu na całym świecie, a w Polsce działamy już od ponad 15 lat. W Wiśle chcemy stworzyć silny zespół marketingowy. Pracę zaczynamy od dzisiaj. Nasi ludzie już są tutaj, na miejscu.

Podstawowym zadaniem UFA Sports będzie przyciąganie sponsorów do Wisły. Nikolaus von Doetinchem nie wykluczył możliwości, by już od nowego sezonu na koszulkach piłkarzy „Białej Gwiazdy” pojawiło się logo nowego sponsora. – Mamy kontakty na całym świecie, więc będziemy oczywiście szukać sponsorów dla Wisły nie tylko w Polsce – przyznał wiceprezydent UFA Sports.

– Poszukiwanie sponsora strategicznego jest kluczową sprawą – dodał Jacek Bednarz.

UFA Sports zaangażuje się również w poszukiwanie sponsora tytularnego stadionu, choć to może okazać się nieco bardziej skomplikowaną operacją. Nikolaus von Doetinchem przyznał jednak: – W tej sprawie wiele zależy od współpracy Wisły z miastem, ale ponieważ będziemy reprezentować klub we wszelkich sprawach związanych z marketingiem, więc i w tej również jesteśmy gotowi służyć naszym doświadczeniem i __kontaktami.

UFA Sports może pochwalić się realizowanymi projektami na całym świecie. W Polsce firma ta współpracuje m.in. z Ekstraklasą SA czy Polskim Komitetem Olimpijskim. Za naszą granicą natomiast partnerami Niemców są kluby 2. i 3. Bundesligi, ale też Hiszpański Związek Piłki Nożnej czy FIFA. Aktualnie niemiecki partner Wisły zajmuje się m.in. rozprowadzaniem biletów VIP na zbliżające się mistrzostwa świata w Brazylii. Ostatnio UFA Sports brała też udział w realizacji umowy pomiędzy FC Barcelona i jednym z jej sponsorów.

Umowa niemieckiej firmy z Wisłą została podpisana na dziesięć lat. To długi okres, ale obie strony pozostawiły sobie furtki, gdyby coś w tej współpracy nie zadziałało po myśli jednego z partnerów.

– Umowa ma pewne klauzule bezpieczeństwa dla obu stron – tłumaczy Jacek Bednarz. – Jeśli okaże się, że nie jest korzystna dla któregoś partnera, to możemy ją skrócić. Ufamy jednak, że ten projekt nie może być krótszy.

Dodajmy, że Wisła jest coraz bliżej spłaty wszystkich zobowiązań wobec swoich byłych piłkarzy. Jeśli nie liczyć długów wobec Cwetana Genkowa i Milana Jovanicia, z którymi klub jest w sporze prawnym, „Białej Gwieździe” pozostał do zapłaty nieco ponad milion złotych. __

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski