Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Podwalu układają już nowe torowisko [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Maciejowski
Remont na ul. Podwale wchodzi właśnie w kluczową fazę
Remont na ul. Podwale wchodzi właśnie w kluczową fazę Andrzej Banaś
O tym się mówi. Urzędnicy szukają firmy, która wymieni szyny także na ulicy Dunajewskiego

Trwający już ponad miesiąc remont jezdni i torowiska na ul. Podwale wchodzi w kluczową fazę. Właśnie rozpoczyna się układanie nowych szyn.

- Potrwa to około trzech tygodni. Jednocześnie przygotowujemy miejsca pod nowe chodniki. Ponownie tramwaje na odcinku od teatru Bagatela w stronę filharmonii powinny przejechać na początku wakacji - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

I przypomina, że wtedy kierowców i pasażerów czekać będzie rewolucja. Nowe tory będą bowiem na wzniesieniu, od strony Plant jezdnia zostanie zlikwidowana, a w jej miejsce powstanie ścieżka rowerowa. Samochody będą poruszały się - od strony kamienic - tylko w jednym kierunku.

Gdy zakończą się już prace na ulicy Podwale (od ul. Piłsudskiego do teatru Bagatela) ruszy niemal identyczna modernizacja na ul. Dunajewskiego i Basztowej. ZIKiT właśnie ogłosił przetarg, w którym szuka wykonawcy tych robót.

Docelowo ruch jednokierunkowy obowiązywać ma wokół całych Plant.

Tymczasem mieszkańcy m.in. ul. Loretańskiej, Czapskich czy Studenckiej wciąż mają problemy, by rano wyjechać spod swoich kamienic, a po południu do nich wrócić. Pod ich oknami tworzą się bowiem zatory. Kierowcy - ze względu na zamknięcie odcinka od ul. Piłsudskiego do teatru Bagatela - szukają dogodnych dla siebie objazdów i grzęzną na wąskich uliczkach.

- Jest trochę lepiej niż jeszcze kilka tygodni temu, ale nadal mamy dużo zastrzeżeń - mówi Mikołaj Kornecki, architekt, przewodniczący Obywatelskiego Komitetu Ratowania Krakowa, który mieszka przy Loretańskiej.

Michał Pyclik też przyznaje, że sytuacja nieco się ustabilizowała, choć nie wróciła jeszcze do stanu z początku remontu.
Mieszkańcy domagają się m.in., by ZIKiT ustawił dodatkowe oznakowanie. - Chodzi o to, żeby kierowcy spoza Krakowa wiedzieli, że wjeżdżając np. w ul. Loretańską, nie znajdą łatwego objazdu dla ul. Podwale. Teraz krążą bowiem w kółko, nie wiedząc, jak się wydostać - mówi Mikołaj Kornecki.

W ZIKiT zapewniają, że postulaty mieszkańców będą teraz analizowane.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski