Najgorzej w nocy

GEG
Krakowianie, pytani o ogólną ocenę komunikacji miejskiej, przyznawali jej średnio 7,67 punkta na 10 możliwych do uzyskania, ale ocena szczegółowa nie była już tak wysoka. O ile pasażerowie autobusów bardzo dobrze ocenili czytelność numeru pojazdu (8,43 pkt), dogodność rozmieszczenia przystanków (8,28 pkt) czy dostępność rozkładu jazdy na przystanku (8,15 pkt), to już znacznie gorzej wypadła ocena za częstotliwość kursowania w nocy (3,69 pkt), możliwość jazdy nie zatłoczonym pojazdem (4,94 pkt), wentylację wnętrza pojazdu (5,24 pkt) czy bezpieczeństwo podróżowania w godzinach nocnych (5,43 pkt). We wszystkich najsłabszych ocenach nastąpił spadek w porównaniu z rokiem 2000.

Najpopularniejszy autobus to 139, wśród tramwajów - 4

 Codziennie z miejskiej komunikacji korzysta 39 proc. krakowian, co piąty mieszkaniec Krakowa w ogóle nie wsiada do tramwaju lub autobusu. Co miesiąc rodzina wydaje na komunikację miejską 77 zł. Najpopularniejsza linia autobusowa to 139, a tramwajowa - 4. Tak wynika z badań społecznych "Usługi komunalne w budżetach i opiniach mieszkańców Krakowa".
 W przypadku komunikacji tramwajowej także najniżej oceniono częstotliwość kursowania w nocy (3,48 pkt), choć w nocy w Krakowie tramwaje nie jeżdżą (najprawdopodobniej jako nocną komunikację uznano kursowanie tramwajów jeszcze po zapadnięciu zmroku). Również źle oceniono bezpieczeństwo podróżowania w nocy (5,1 pkt) i możliwość jazdy nie zatłoczonym tramwajem (5,34 pkt).
 Od 3 lat najpopularniejszą linią autobusową jest 139 - w tym roku wskazało ją 12,2 proc. ankietowanych, choć dwa lata temu - 17,8 proc. 115 wytypowało 10 proc. pytanych, choć roku temu - tylko 1,5 proc. Wśród bardzo popularnych linii są także: 128 (8,9 proc.), 132 (7,9 proc.), 124 (7,6 proc.) i 173 (6,4 proc.). Coraz mniejszą popularnością cieszy się 164, która w tym roku została wskazana dopiero jako dziesiąta, rok temu była czwarta w rankingu linii autobusowych. Podobnie jest ze 184, która teraz jest dwunasta, choć 2 lata temu była trzecia. Ranking popularności wśród tramwajów zdecydowanie wygrywa 4, na którą wskazało blisko 30 proc. ankietowanych. Druga w kolejności 13 została wytypowana przez 19,4 proc., a trzecia 8 - przez 17,4 proc. Na czwartym miejscu znalazła się 24, którą wskazało 15,4 proc., choć jeszcze rok temu typowało ją tylko 0,4 proc. (w tym czasie 24 zmieniła trasę i stała się głównym połączeniem Kurdwanowa z centrum). 14 proc. ankietowanych wyraziło potrzebę uruchomienia nowej linii autobusowej, a 8,4 proc. - tramwajowej, ale nie było kumulacji wskazań na jakieś z proponowanych połączeń.
 Połowa pasażerów korzysta z biletów jednorazowych, 46 proc. - z miesięcznych. Rośnie liczba korzystających z biletów rodzinnych - kupuje je 6 proc., rok temu - 4,1 proc. Spada liczba kupujących bilety tygodniowe - z 3,2 proc. w roku 2000 do 1 proc. w roku 2001. Co miesiąc przeciętna rodzina wydaje na bilety 77 zł, o 7 zł więcej niż rok temu. 31 proc. ankietowanych uważa ten wydatek za przeciętny (w porównaniu z innymi), 27,2 proc. - za spory, a blisko 19 proc. - za duży lub bardzo duży. Tylko 5,6 proc. wydatki na bilety uważa za znikome, 3,5 proc. - za bardzo małe, a 13,1 proc. - za małe. Na podwyżkę cen biletów nie godzi się 55,3 proc. (rok temu takich osób było 63,5 proc.), blisko 30 proc. nie miało na ten temat zdania.
(GEG)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie