Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najlepiej wszystko razem

GEG
Wczoraj ZM postanowił ogłosić publiczne zaproszenie do rokowań na budowę wielopoziomowych parkingów podziemnych, naziemnego parkingu dla autobusów oraz tunelu, będącego przedłużeniem trasy Pychowickiej. Do 29 września (do godz. 10) chętni do zainwestowania będą musieli złożyć oferty wstępne. Jeżeli oferty te będą spełniać określone wymagania, to ich autorzy zostaną zaproszeni do rokowań, po których trzeba będzie złożyć oferty ostateczne. Zadaniem inwestora będzie uzyskanie decyzji budowlanych, wykonanie na własny koszt obiektów budowlanych, zarządzanie i eksploatacja obiektów przez określony czas, po którym zostaną one przekazane miastu. Za postój na tych parkingach i przejazd przez tunel pobierane będą opłaty (by inwestorowi zwróciły się koszty inwestycji).

Kto chce budować parkingi i tunel?

 Gmina Kraków będzie szukać inwestorów, którzy wybudują 6 wielopoziomowych podziemnych parkingów w centrum miasta, parking dla autobusów przy ul. Księcia Józefa oraz tunel drogowy łączący ulicę Armii Krajowej z Księcia Józefa. Za najkorzystniejsze rozwiązanie Zarząd Miasta uznał to, w którym wszystkie te inwestycje wykonałby jeden potężny inwestor komercyjny.
 Wytypowano 6 lokalizacji dla wielopoziomowych parkingów podziemnych. Działki przy ul. Biskupiej (o powierzchni 7,9 tys. m kw.), Powiśle (8,7 tys. m kw.) i pl. Kossaka (3,1 tys. m kw.) stanowią własność gminy. Komunalizacja prowadzona jest wobec 3 kolejnych działek: pl. Na Groblach (10,9 tys. m kw.), pl. Matejki (9,2 tys. m kw.) i przy skrzyżowaniu Starowiślna - Wielopole - Westerplatte (10,2 tys. m kw.).
 Naziemny parking dla autobusów ma powstać przy ul. Księcia Józefa. Lokalizacja ta jest zgodna ze studium koncepcyjnym wspólnego dworca autobusowo-tramwajowego wraz z parkingiem "Park and Ride". Parking dla autobusów ma ograniczyć ruch w bezpośrednim sąsiedztwie Wawelu.
 Tunel drogowy ma połączyć ulice - Księcia Józefa i Armii Krajowej, ma być przedłużeniem trasy Pychowickiej. Jeżeli powstanie tunel i ta trasa, to możliwe będzie odciążenie Alei Trzech Wieszczów i mostu Dębnickiego.
 Dlaczego władze Krakowa będą preferować tych inwestorów, którzy złożą jedną ofertę na wybudowanie i eksploatację wszystkich parkingów i tunelu? Wiceprezydent Krzysztof Adamczyk przyznał, że parkingi podziemne są zachętą dla ewentualnych inwestorów tunelu drogowego. - Dużym firmom z zapleczem kredytowym łatwiej będzie stworzyć taki montaż finansowy, który pozwoli na sfinansowanie tych inwestycji - twierdzi Krzysztof Adamczyk. - Oferty łączne będą rozpatrywane w pierwszej kolejności, ale oferta może dotyczyć jednego lub kilku wybranych obiektów.
 (GEG)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski