Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Napęd terenowy, który nie wymaga filozofii

(JM)
Auto zostało wyposażone w ekonomiczny silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 140 KM
Auto zostało wyposażone w ekonomiczny silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 140 KM Janusz Michalczak
Suzuki Vitara All Grip. Wybór jednego z czterech trybów jazdy polega na przestawieniu pokrętła znajdującego się między fotelami

Osoby poszukujące dla siebie samochodu uniwersalnego, który dobrze sprawdzi się w trudnym terenie i w mieście, powinny zainteresować się najnowszą Vitarą, autem które pojawiło się na rynku wiosną tego roku. Samochód zwraca na siebie uwagę przede wszystkim kompaktowymi, niewielkimi gabarytami, umożliwiającymi łatwe manewrowanie i parkowanie na mocno zatłoczonych ulicach.

Wymiary auta to 4175 mm (długość), 1775 mm (szerokość i 1610 mm (wysokość). Parkowanie ułatwia dodatkowo system czujników oraz dająca świetny obraz kamera cofania.

Samochód w porównaniu z poprzednikiem ma bardziej wyrazistą sylwetkę. Wyróżnia się nowym kształtem osłony chłodnicy, który został opracowany w oparciu o projekt stosowany w koncepcyjnym modelu iV-4, prezentowanym podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie w 2013 roku. Zmiany widoczne są również we wnętrzu. Pojawiły się w nim czerwone akcenty wykończenia, między innymi czerwone pierścienie wlotów wentylacyjnych na desce rozdzielczej, a także sportowe koło kierownicy z czerwonym ściegiem ozdobnym.

Auto ma dynamiczny, turbo- doładowany silnik o mocy 140 koni mechanicznych i pojemności 1400 ccm. Napis ,,All Grip”, który znajduje się również na zewnątrz pojazdu, informuje, że został on wyposażony w system ułatwiający jazdę w różnych warunkach. Wystarczy jedynie ustawić we właściwym położeniu niewielkie pokrętło znajdujące się między fotelami.

Kierowca ma do wyboru cztery tryby. AUTO - odpowiedni do jazdy w normalnych warunkach drogowych, gdzie priorytetem jest oszczędność paliwa. System ten domyślnie wykorzystuje napęd na przednie koła, a w momencie wykrycia ich uślizgu włącza tryb 4WD. SPORT - sprawdzający się się podczas jazdy po krętych drogach oraz SNOW - domyślnie załączający napęd 4x4 i dostosowujący kontrolę nad napędem na obie osie, w zależności od sposobu prowadzenia i przyspieszania, zapewniając doskonałą trakcję i stabilność pojazdu. Czwarty tryb, LOCK, pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski