Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji budowy linii tramwajowej od ul. Meissnera do Mistrzejowic.
Termin wykonania tego zadania wyznaczony został na 30 września 2015 roku.
- W okresie unijnych dotacji na lata 2014-2020 priorytetem jest komunikacja szynowa. Liczymy więc, że może się znaleźć unijne wsparcie dla nowej linii i chcemy mieć przygotowaną dokumentację tej inwestycji - mówi Jerzy Marcinko, dyrektor ZIKiT.
W planach finansowych miasta realizacja inwestycji jest ujęta w latach 2018 - 2021 r. Urzędnicy liczą, że jeżeli będą środki z UE, to można byłoby zacząć budowę wcześniej. - Chcemy więc mieć gotową dokumentację jak najszybciej. A na przykładzie tramwaju do Górki Narodowej widzimy, że procedury mogą trwać dłużej niż przewidywaliśmy. Wydawało się, że konsultacje społeczne w tej sprawie będą miały spokojny przebieg, a jest inaczej - mówi dyr. Marcinko.
Nowa linia ma być dużym udogodnieniem dla mieszkańców Olszy II i Prądnika Czerwonego. - Dzieki temu, że grupa radnych PO poprawką wprowadziła 300 tys. zł na koncepcję tej linii, prace projektowe można rozpocząć już w tym roku. Jest realna szansa przyspieszenia prac budowlanych, aby rozpoczęły się w 2017 roku - mówi radny PO Dominik Jaśkowiec, który był propagatorem nowego przebiegu linii do Mistrzejowic.
Początkowo planowano, aby tramwaje nowej linii startowały z pętli w Rakowicach. Ostatecznie mają kursować od ul. Meissnera i dalej ul. Miechowity, Lublańską, Dobrego Pasterza, Bohomolca, ks. Jancarza do Mistrzejowic. Szacowany koszt tej inwestycji to ponad 150 mln zł.
Wraz z wykonaniem koncepcji nowej linii zwycięzca przetargu będzie musiał złożyć wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i ją uzyskać. Opracowanie ma dotyczyć wielowariantowej koncepcji przebiegu nowej linii wraz z siecią trakcyjną, przystankami, towarzyszącą infrastrukturą techniczną (podstacja, sterowanie ruchem, informacja itp.).
W ramach inwestycji zostanie również przebudowany istniejący układ drogowy ulic: Lublańskiej, Młyńskiej, Meissnera (na długości ok. 2,2 km), rondo Polsadu i rondo Młyńskie oraz skrzyżowanie al. Jana Pawła II z ulicami: Mogilską - Meissnera, by można było włączyć nową linię do istniejącego torowiska. Potrzebne będą też lokalne przebudowy fragmentów ulic: Dobrego Pasterza i Bohomolca i rozbudowa pętli tramwajowej Mistrzejowice.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?