Nauka poprzez działanie

ANA
Udostępnij:
Ponad dwustu uczniów z czterech trzebińskich szkół podstawowych przez ostatnie miesiące uczestniczyło w realizacji projektu pod hasłem "Nauka języka angielskiego poprzez działanie". Dzieci poznawały tajniki angielskiego, biorąc udział w quizach wiedzowych o krajach anglojęzycznych oraz w konkursach plastycznych i muzycznych. Miały także okazję zagrać w sztuce teatralnej po angielsku. Ponadto nabywały umiejętności językowe poprzez pracę z komputerem.

   Autorkami projektu są Magdalena Klamka, nauczycielka języka angielskiego w SP w Myślachowicach i w SP w Płokach oraz Karolina Bandosz, anglistka w SP w Młoszowej oraz w SP w Psarach. - Pomysł tego przedsięwzięcia zrodził się pod koniec wakacji, na I Spotkaniu Nauczycieli Języka Angielskiego. Wysyłając projekt do Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, nie spodziewałyśmy się, że nasz wniosek zostanie zakwalifikowany jako jeden z trzech w województwie małopolskim. Początkowo myślałyśmy, że małe, wiejskie szkoły, takie jak te, w których uczymy, będą bez szans. Jednak okazało się, że właśnie te cechy są naszym atutem - mówi Magdalena Klamka. - Na realizację tego zadania otrzymałyśmy ponadto grant w wysokości 5,8 tys. zł - dodaje.
   Jak zaznacza Karolina Bandosz, projektowi przyświecała idea, że nauka języka angielskiego to nie tylko ciężka praca, ale także znakomita zabawa. - Zależało nam na tym, aby zmotywować uczniów do nauki, a także przybliżyć im wiadomości na temat kultury brytyjskiej i amerykańskiej. W ramach realizacji tego projektu udało się nam także pozyskać dla szkół kilka programów komputerowych pomocnych w nauce języków obcych, a także przewodniki turystyczne, słowniki i książeczki w języku angielskim - _dodaje.
   Uczniowie czterech trzebińskich szkół przez trzy ostatnie miesiące mieli okazję uczestniczyć w kilku anglojęzycznych przedsięwzięciach. Dzieci brały udział m. in. w quizie wiedzowym, który sprawdzał wiadomości z zakresu kultury i obyczajów, a także geografii i historii krajów anglojęzycznych. Dzieci poznawały też obyczaje panujące w tych państwach. Miały za zadanie wybrać jedno święto i indywidualnie wykonać pracę plastyczną z nim związaną wraz z opisem w języku angielskim. Przygotowały również dwa przedstawienia teatralne w języku angielskim.
   -
Uczniowie klas I-III szkół podstawowych mają w ciągu tygodnia tylko jedną godzinę języka angielskiego, a to stanowczo za mało. Dzieci bardzo chętnie uczą się języków obcych, a realizacja tego projektu umożliwiała im częstszy kontakt z angielskim -_ zgodnie uważają nauczycielki.
(ANA)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie