Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nauka poprzez działanie

ANA
Ponad dwustu uczniów z czterech trzebińskich szkół podstawowych przez ostatnie miesiące uczestniczyło w realizacji projektu pod hasłem "Nauka języka angielskiego poprzez działanie". Dzieci poznawały tajniki angielskiego, biorąc udział w quizach wiedzowych o krajach anglojęzycznych oraz w konkursach plastycznych i muzycznych. Miały także okazję zagrać w sztuce teatralnej po angielsku. Ponadto nabywały umiejętności językowe poprzez pracę z komputerem.

   Autorkami projektu są Magdalena Klamka, nauczycielka języka angielskiego w SP w Myślachowicach i w SP w Płokach oraz Karolina Bandosz, anglistka w SP w Młoszowej oraz w SP w Psarach. - Pomysł tego przedsięwzięcia zrodził się pod koniec wakacji, na I Spotkaniu Nauczycieli Języka Angielskiego. Wysyłając projekt do Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, nie spodziewałyśmy się, że nasz wniosek zostanie zakwalifikowany jako jeden z trzech w województwie małopolskim. Początkowo myślałyśmy, że małe, wiejskie szkoły, takie jak te, w których uczymy, będą bez szans. Jednak okazało się, że właśnie te cechy są naszym atutem - mówi Magdalena Klamka. - Na realizację tego zadania otrzymałyśmy ponadto grant w wysokości 5,8 tys. zł - dodaje.
   Jak zaznacza Karolina Bandosz, projektowi przyświecała idea, że nauka języka angielskiego to nie tylko ciężka praca, ale także znakomita zabawa. - Zależało nam na tym, aby zmotywować uczniów do nauki, a także przybliżyć im wiadomości na temat kultury brytyjskiej i amerykańskiej. W ramach realizacji tego projektu udało się nam także pozyskać dla szkół kilka programów komputerowych pomocnych w nauce języków obcych, a także przewodniki turystyczne, słowniki i książeczki w języku angielskim - _dodaje.
   Uczniowie czterech trzebińskich szkół przez trzy ostatnie miesiące mieli okazję uczestniczyć w kilku anglojęzycznych przedsięwzięciach. Dzieci brały udział m. in. w quizie wiedzowym, który sprawdzał wiadomości z zakresu kultury i obyczajów, a także geografii i historii krajów anglojęzycznych. Dzieci poznawały też obyczaje panujące w tych państwach. Miały za zadanie wybrać jedno święto i indywidualnie wykonać pracę plastyczną z nim związaną wraz z opisem w języku angielskim. Przygotowały również dwa przedstawienia teatralne w języku angielskim.
   -
Uczniowie klas I-III szkół podstawowych mają w ciągu tygodnia tylko jedną godzinę języka angielskiego, a to stanowczo za mało. Dzieci bardzo chętnie uczą się języków obcych, a realizacja tego projektu umożliwiała im częstszy kontakt z angielskim -_ zgodnie uważają nauczycielki.
(ANA)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski