Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Neon drugiej generacji

Redakcja
Premiera neona pierwszej generacji odbyła się w 1994 roku. Od samego początku samochód stał się konkurencją dla produkowanych w Europie sedanów, zdobywając uznanie nabywców w Norwegii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. W ciągu czterech lat sprzedano ponad 1,5 mln pojazdów. Czy zaprezentowana niedawno zmodernizowana wersja neona odniesie podobny sukces, pokaże czas. Sportowa i nowoczesna stylistyka nadwozia, przestronne wnętrze, a także nowe silniki - to atuty nowego chryslera neona.


     Czterodrzwiowa limuzyna o sportowej linii nadwozia i zapewniających sportowe osiągi silnikach to propozycja przede wszystkim dla osób po czterdziestce, wykonujących wolne zawody - lekarzy, menedżerów, prawników. Jej zalety odkryją również osoby w wieku powyżej 50 lat, które potrafią docenić finezyjność nadwozia nowego neona i sprawność jego silników.
     Chrysler neon stylistycznie kojarzy się z większym, zaprezentowanym pod koniec ubiegłego roku modelem 300M. Trwające 28 miesięcy prace konstrukcyjne pochłonęły blisko 700 mln dolarów. Efektem jest ciekawa forma nadwozia, wyróżniająca się sportowym charakterem. Przednia część auta z owalnymi reflektorami jednoznacznie kojarzy się z większym chryslerem 300M. W tylnej części nadwozia styliści zadbali o nowy, atrakcyjny wystrój lamp. Od swojego poprzednika nowy chrysler neon jest o 26 mm dłuższy i 3 mm szerszy. O 25 mm, do 2667 mm, zwiększył się rozstaw osi, dzięki czemu uzyskano większą powierzchnię użytkową wnętrza. W seryjnym wyposażeniu znajdziemy m.in. niesymetrycznie dzieloną tylną kanapę z podziałem oparcia 40/60. Tradycją amerykańskich samochodów stało się ich bogate wyposażenie seryjne. Chrysler neon w podstawowej wersji SE posiada m.in. elektrycznie otwierane szyby, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS, zmieniacz płyt CD, radioodtwarzacz z systemem RDS i cruise control (urządzenie utrzymujące w czasie stałą prędkość).
     Do napędu neona Chrysler zastosował trzy silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Najmniejsza benzynowa jednostka napędowa ma pojemność 1,6 litra i powstała przy współpracy z inżynierami niemieckiego koncernu BMW. Dalej są w ofercie silniki o pojemności 1,8 (122 KM) i 2,0 (132 KM) litra. Pojawi się również silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail. Wszystkie te jednostki dostępne będą również na europejskich rynkach.
     A

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski