Newag wyprodukował lokomotywę Dragon 2. Trzy pojazdy chce...

Newag wyprodukował lokomotywę Dragon 2. Trzy pojazdy chce już kupić PKP Cargo

Zdjęcie autora materiału
Alicja Fałek

Aktualizacja:

Gazeta Krakowska

Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, do prowadzenia ciężkich składów towarowych

Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, do prowadzenia ciężkich składów towarowych ©Newag

Newag zaprezentował swoją najnowszą lokomotywę, którą nazwał Dragon 2. Kupnem trzech sztuk jest już zainteresowana spółka PKP Cargo.
Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, do prowadzenia ciężkich składów towarowych

Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, do prowadzenia ciężkich składów towarowych ©Newag

Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna. Została zaprojektowana przez polskich inżynierów i ma służyć do prowadzenia ciężkich składów towarowych. Jak zapewnia producent, pojazd zapewnia bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, mniejszy poziom hałasu, ograniczenie strat energii o połowę oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60 proc.

- Lokomotywy Dragon 2 wykorzystują najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewniają wysoki komfort pracy maszynisty - mówi Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.
- Głównym atutem nowego modelu Dragona jest bardzo wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą lokomotywy, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś, umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych - zachwala prezes.

Nową lokomotywą wyprodukowaną przez sądecką firmę już zainteresowało się PKP Cargo. Przedstawiciele firm podpisali list intencyjny i przystąpili do negocjacji w sprawie zakupu przez spółkę kolejową trzech Dragonów 2.

- Lokomotywy spełniają nasze oczekiwania - zaznacza Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO. - Są to nowoczesne pojazdy, więc ich zakup będzie realizacją naszej strategii, gdyż staramy się zarówno modernizować nasz tabor, jak i kupować nowe jednostki u polskich producentów.

Warsewicz dodaje, że PKP Cargo w tym roku notuje 6 proc. wzrost przewozów w stosunku do roku ubiegłego. Inwestując w tabor przygotowuje się także do szczytu przewozowego w kolejnych latach, związanego z rosnącym zapotrzebowaniem na kruszywa budowlane.

Jeśli rozmowy zakończą się pozytywnie, to PKP Cargo otrzyma zamówione pojazdy do końca tego roku.

ZOBACZ KONIECZNIE:



WIDEO: Mówimy po krakosku

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

NAUCZYCIEL ROKU | Wielki finał wojewódzki

NAUCZYCIEL ROKU | Wielki finał wojewódzki

Krakowskie restauracje wyróżnione w czerwonym Przewodniku Michelin

Krakowskie restauracje wyróżnione w czerwonym Przewodniku Michelin

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?