Za mało tramwajów do naprawy
Miejski Zakład Naprawy Tramwajów ma być do końca tego roku połączony z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacji. Z tego postanowienia Zarządu Miasta nie jest zadowolony Marian Dudek, prezes spółki.
Pierwszy kwartał tego roku firma zakończyła ze stratą wysokości 50 tys. zł. Obecnie MZNT ma około 50 proc. zleceń z MPK, a resztę od firm z innych miast, np. z Wrocławia, Gdańska i Łodzi. Ubiegły rok sama spółka ocenia jako "okres bardzo trudny, choć umiarkowanie udany". W zeszłym roku MPK zleciło 20 napraw głównych, czyli kilka razy mniej niż w poprzednich latach. Zgodnie w uchwałą, MPK powinno oddać do remontu 72 sztuki tramwajów. W roku 2000 spółka wykonała dla niemieckiej firmy DWA montaż 10 tramwajów niskopodłogowych typu NGT6, zakupionych dla Krakowa.
Radni szukali przyczyn nie najlepszej kondycji finansowej spółki w ciągu ostatnich lat. - Pojawił się konflikt interesów pomiędzy MPK i MZNT, za który po części jesteśmy odpowiedzialni. Zadecydowaliśmy, że korzystniejsze dla miasta jest kupowanie nowego taboru niż naprawianie starego - mówił radny Bogusław Kośmider. Pod koniec dyskusji radni uznali jednak, że sytuacja finansowa MZNT nie jest zła - "inne miejskie firmy są w gorszej".
(AM)
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?