Nie tylko Centralny Port Komunikacyjny. Inwestycji...

Nie tylko Centralny Port Komunikacyjny. Inwestycji towarzyszyć ma wielka rozbudowa sieci kolejowej. Które połączenia obejmuje plan?

Polska

Aktualizacja:

Polska

Do kwoty 35 miliardów złotych, którą pochłonie budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego, trzeba będzie doliczyć jeszcze około 40 miliardów na rozbudowę sieci kolejowej. - Przewidujemy pozyskanie tych środków z finansowania unijnego - mówi wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.
W gminie Baranowo, położonej około 40 kilometrów od Warszawy, do 2027 wybudowany zostanie Centralny Port Komunikacyjny – jedna z największych inwestycji państwowych ostatnich lat. Docelowo najważniejsze lotnisko w Polsce ma obsługiwać nawet 50 mln pasażerów, a koszt budowy obiektu szacuje się na ponad 30 miliardów złotych. Rząd przyjął specustawę o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego 26 kwietnia 2018 r.


W ramach rozbudowy infrastruktury kolejowej, która towarzyszyć będzie budowie CPK, inwestycje warte 40 miliardów złotych zostaną przeprowadzone na trasach: Warszawa - Olsztyn, Warszawa - Ostrołęka - Pisz - Giżycko, Warszawa - Białystok - Suwałki (Rail Baltica), Warszawa - Terespol (Brześć), Warszawa - Lublin - Zamość - Hrebenne (Lwów), CPK - Kielce - Tarnów - Nowy Sącz, Warszawa - Katowice/Kraków/Bielsko-Biała, CPK - Częstochowa - Opole - Nysa, Łódź - Sieradz - Wrocław, Łódź - Sieradz - Kalisz - Leszno - Głogów - Zielona Góra, Łódź - Sieradz - Kalisz - Poznań - Szczecin, CPK - Poznań - Gorzów Wlkp., a także CPK - Płock - Włocławek - Bydgoszcz - Koszalin/Kołobrzeg.

Niewykluczone są też inwestycje na trasach: CPK - Radom - Rzeszów i CPK - Gdańsk.

Rozbudowa sieci kolejowej zostanie przeprowadzona przez wyspecjalizowany podmiot. Będzie to bez wątpienia największa inwestycja kolejowa w Polsce po 1989 r., a jej efektem ma być między innymi zdecydowane skrócenie czasu przejazdu pociągu między większymi miastami. Projekt ma też zapewnić, że na Centralny Port Komunikacyjny będzie łatwo dotrzeć z każdego z większych polskich miast.


POLECAMY:


Komentarze (4)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Ale mamy wyjsc z Unii bo Jarek nie lubi...

Poooop (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

I co wtedy z pozyskiwaniem? idziemy na wojnę z kazdym, a liczymy na to, ze dalej bedą nam kasę dawać?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Śmiechu warte

Rozbawiony (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Linię kolejową Kraków-Katowice (ok. 60 km) remontują już prawie 10 lat i końca nie widać. W tym tempie te nowe linie będą powstawać przez jakieś 200 lat. Tyle w temacie

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Wpoczekamy zobaczymy.

Ed (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Mam nadzieje ze to nie jest piękna bajeczka i wyborcza kiełbasa a obietnica zostanie
zrealizowana w terminie i w całości. Projekt wspaniały i kosztowny dlatego ciężki do uwierzenia.Nie mogę sie...rozwiń całość

Mam nadzieje ze to nie jest piękna bajeczka i wyborcza kiełbasa a obietnica zostanie
zrealizowana w terminie i w całości. Projekt wspaniały i kosztowny dlatego ciężki do uwierzenia.Nie mogę sie doczekać.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
JAK JUŻ SUWEREN ZAFUNDUJE KOLEJOWE ELDORADO TO KTO BĘDZIE NIM ZARZĄDZAŁ ?

LEWĄ SZYNĄ KLUCZYKI PRAWĄ INNI GANGSTERZY ? PODKŁADAMI RYCYKI A SIECIĄ KACYKI ? (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

GDZIE JEST "PO 100 MILIONÓW" SUWERENA ?

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo