Niepołomice. Za trzy lata ciężarówki pojadą obwodnicą

Niepołomice. Za trzy lata ciężarówki pojadą obwodnicą

Zdjęcie autora materiału
Jolanta Białek

Dziennik Polski 24

Do Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej jadą codziennie lokalnymi drogami tysiące tirów. Obwodnica jest niezbędna

Do Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej jadą codziennie lokalnymi drogami tysiące tirów. Obwodnica jest niezbędna ©UMiG Niepołomice

W pierwszej kolejności nowa droga powstanie w Podłężu, gdzie znajduje się większość zakładów Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej. Drugim etapem prac będzie przystosowanie do ciężkiego ruchu trzech miejskich ulic
Do Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej jadą codziennie lokalnymi drogami tysiące tirów. Obwodnica jest niezbędna

Do Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej jadą codziennie lokalnymi drogami tysiące tirów. Obwodnica jest niezbędna ©UMiG Niepołomice

Koszty wykonania obwodnicy Podłęża wyliczono na 43 mln zł. Większość tej kwoty (34 mln zł) pokryje dotacja unijna. Właśnie ogłoszono przetarg - w trybie zaprojektuj i wybuduj - na wykonanie inwestycji, na którą mieszkańcy czekają od lat. Kto wybuduje nową drogę, okaże się w połowie września br. Początek robót wyznaczono miesiąc później, a finał - w czerwcu 2021 roku.

Cała obwodnica Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej (NSI) ma mieć długość 3,5 km, a jej część w Podłężu - 2,2 km.
Niepołomice zdecydowały się podzielić to zadanie na dwa etapy, ponieważ jak wyjaśnia burmistrz Roman Ptak, na razie Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego jest w stanie przekazać gminie tylko część dofinansowania na bardzo kosztowną inwestycję.

- W pierwszej kolejności budujemy w Podłężu, bo kiedy powstanie tam dodatkowy zjazd z autostrady (umowa z jego budowniczym ma zostać podpisana 20 sierpnia; autostradowy Węzeł Niepołomice - za prawie 50 mln zł, finansowany m.in. ze Skarbu Państwa - powinien być gotowy jesienią 2019 roku - red.) jego funkcjonowanie bez obwodnicy, nie będzie miało wielkiego sensu - powiedział nam burmistrz Niepołomic.

Szlak komunikacyjny, który uwolni Podłęże i okoliczne miejscowości od ruchu ciężarówek, kierujących się do NSI trzeba wykonać od podstaw. Droga ta powiedzie od ronda przy dodatkowym zjeździe z autostrady do skrzyżowania ul. Kolejowej z trasą krajową 75 (ul. Brzozowa, przy moście na Wiśle). Na potrzeby tej inwestycji powstanie drogowy wiadukt nad linią kolejową w Podłężu.

Wykonanie drugiej części obwodnicy będzie już mniej skomplikowane i nie tak czasochłonne, ponieważ dalej wyznaczono ją niepołomickimi ulicami: Kwiatkowskiego, Wimmera i Kolejową. Trakty te zostaną dostosowane do ciężkiego ruchu (powstaną tam min. cztery ronda) i parametrów drogi wojewódzkiej, bo taki status dostanie cała nowa obwodnica.

- Koszty przebudowy ulic Kwiatkowskiego, Wimmera i Kolejowej szacujemy na 10 mln zł. Wniosek o dofinansowanie drugiego etapu budowy obwodnicy planujemy złożyć w Urzędzie Marszałkowskim w drugiej połowie przyszłego roku, a czas rozpoczęcia prac będzie zależny od terminu przyznania tej dotacji - mówi Roman Ptak.

ZOBACZ KONIECZNIE:



FLESZ: startuje Tour de Pologne 2018

Źródło: vivi24

Komentarze (2)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Zaprojektuj i wybuduj to formuła !!!

JakoTako (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

Pani redaktor - zaprojektuj i wybuduj to formuła postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Natomiast tryby zamówienia publicznego to np.: przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony itd....rozwiń całość

Pani redaktor - zaprojektuj i wybuduj to formuła postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Natomiast tryby zamówienia publicznego to np.: przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony itd. Wypadałoby to wiedzieć, w szczególności, że też łatwo jest to doczytać w sieci. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
oddajcie Niepołomicom pociąg

JAREX (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo