Nieszczęsne obuwie

ZS
Rzecznik praw konsumentów działający w Starostwie Powiatowym w Brzesku najczęściej rozpatruje sprawy związane z zakupem obuwia. Jeśli chodzi o usługi, to najczęstsze spory wynikają w przypadkach zlecenia naprawy samochodu. Jest także wiele nietypowych problemów, z którymi musi borykać się Stanisława Płachta piastująca w starostwie to stanowisko.

POWIAT BRZESKI. Sprawozdanie rzecznika praw konsumentów

   O pomoc rzecznika praw konsumentów zwróciło się w powiecie brzeskim w roku ubiegłym 113 osób. Zdecydowana większość spraw dotyczyła zakupu artykułów przemysłowych (85 osób - 75 procent wszystkich rozpatrywanych skarg).
   Najczęściej występującym problemem była odmowa sprzedawców przyznania racji klientowi w przypadku zgłoszenia reklamacji dotyczących wad zakupionych towarów. Jak się okazuje, sprzedawcy nader często uchylają się od odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową. Często bywa, że ekspedient uzależnia rozpatrzenie reklamacji od decyzji producenta wykonanego wadliwie towaru.
   Jeśli chodzi o usługi, to tylko jeden przypadek dotyczył żądania zapłaty tzw. prowizji od udzielonego kredytu, mimo że pożyczka została spłacona w całości już 6 miesięcy wcześniej. Kredytobiorca po prostu spłacił pożyczkę w całości, a nie jak było zawarte w umowie, w dziesięciu miesięcznych ratach. Tak zasugerował mu akwizytor, który deklarował, że wówczas prowizja nie będzie wchodzić w rachubę. Przedstawiciele banku mieli inne zdanie, sprawa jednak została załatwiona pozytywnie. Pięć spraw związanych było z usługami telekomunikacyjnymi. W dwóch przypadkach telefoniczni operatorzy zawyżyli wystawione klientom rachunki - raz o blisko 500 złotych, drugi raz o niecałe 400 złotych. Jeden z konsumentów zwrócił się ze sprawą dotyczącą zawyżania rachunków za wysyłane SMS-y. Tylko jeden klient zakwestionował fakt płacenia podwójnego abonamentu, kiedy jeden z operatorów telefonicznych zmieniał zasady płatności, chociaż problem ten dotyczył wszystkich abonentów. W dziale usług motoryzacyjnych najczęściej występującymi przypadkami były nieskuteczne naprawy samochodów.
(ZS)

Menedżer sportowy - zbawienie czy zło konieczne?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie