Nietolerancja laktozy - jak zastąpić nabiał i dostarczyć...

Nietolerancja laktozy - jak zastąpić nabiał i dostarczyć organizmowi wapnia?

pg

Echo Dnia Świętokrzyskie

Aktualizacja:

Echo Dnia Świętokrzyskie

Nietolerancja laktozy - jak zastąpić nabiał i dostarczyć organizmowi wapnia?

©pixabay.com

- Na czele produktów z najwyższą zawartością laktozy (w 100 g produktu) znajduje się mleko, następne to śmietana oraz świeże sery twarogowe, w tym serek wiejski, homogenizowany itp. Fermentowane produkty mleczne: jogurty, kefiry, maślanki zawierają mniej laktozy ze względu na obecność bakterii fermentacji mlekowej, które wspomagają rozkład cukru mlecznego.
Nietolerancja laktozy - jak zastąpić nabiał i dostarczyć organizmowi wapnia?

©pixabay.com

Produkty takie, jak masło, sery żółte czy pleśniowe zawierają minimalne ilości tego dwucukru, stąd mogą być tolerowane przez znaczną część osób, ale należy spożywać ze szczególnym umiarem. Należy pamiętać również o ukrytych źródłach laktozy: margarynie, zupach w proszku, pieczywie, czekoladzie, a szczególnie latem - o lodach, które potrafią zawierać jej naprawdę sporo. Często jest ona obecna również w lekach.

Odpowiednia podaż białka, nawet przy całkowitym wykluczeniu z diety nabiału, nie jest trudna - jego bogatym źródłem są mięso, ryby, jaja oraz nasiona roślin strączkowych. W bezmlecznym menu powinny się natomiast znaleźć roślinne substytuty nabiału (mleka i jogurty roślinne) wzbogacone w wapń, a także wysycone nim wody wysokozmineralizowane.

Do dań warto dodawać też bogate w wapń ziarna maku i sezamu, migdały, orzechy laskowe, suszone figi i morele. Rośliny zielone, jak np. jarmuż, botwina, szczypiorek czy natka pietruszki mogą być dodatkowym źródłem tego pierwiastka - radzi Paulina Jabłonka, dietetyk.



POLECAMY RÓWNIEŻ:

Poznaj i zastosuj w swojej diecie 25 zasad zdrowego żywienia




Te domowe aktywności pomogą Ci szybko spalić kalorie!

Zdrowy kręgosłup - oto ćwiczenia, które pomogą. Wypróbuj!

Naturalne afrodyzjaki dla kobiet i mężczyzn, które na pewno masz w swojej kuchni [ZDJĘCIA]

Te witaminy i mikroelementy wzmocnią twój organizm [ZDJĘCIA]

Nie chcesz zachorować na raka? Oto 6 najważniejszych zasad diety

Lista domowych czynności, które poprawiają zdrowie i urodę




ZOBACZ TAKŻE: FLESZ: Referendum konstytucyjne prezydenta Dudy

Źródło:vivi24

Komentarze (1)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Ufff

Kaska (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Ciekawy artykul :) Wpadlam tutaj wlasnie z powodu tego, ze laktoza powodowala u mnie okropne biegunki i musialam ja calkowicie z diety wykluczyc. Potem musialam robic kuracje intesta, zeby...rozwiń całość

Ciekawy artykul :) Wpadlam tutaj wlasnie z powodu tego, ze laktoza powodowala u mnie okropne biegunki i musialam ja calkowicie z diety wykluczyc. Potem musialam robic kuracje intesta, zeby uregulowac prace jelit, bo mimo, ze laktozy juz nie spozywalam, to perystaltyka nadal szalala. Teraz jest git, ale szukam opcji jak uzupelnic braki w organizmie :)zwiń

Zapytaj lekarza

1 3 4 5 ... 28 »
28 stycznia

Światowy Dzień Trędowatych

zobacz więcej »