Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nissan X-trail

J
Nissan rozpoczyna produkcję nowego auta terenowego o nazwie X-trail. Jego prototyp pokazany został już przed rokiem podczas salonu samochodowego w Paryżu. Teraz we Frankfurcie nad Menem odbędzie się już produkcyjna premiera. Terenowy nissan posiadać będzie zintegrowany układ napędowy 4x4 nowej generacji, w którym wykorzystano technologię drive-by-wire, zapewniającą dobre własności jezdne oraz kontrolę kierowcy nad pojazdem w każdych warunkach drogowych i terenowych.

 System 4x4 Nissana X-trail oferuje trzy możliwości napędu kół: napęd jednej osi (2WD), automatyczny (auto) i zablokowany (lock), które mogą być zmieniane także w czasie jazdy, niezależnie od warunków drogowych. Program auto umożliwia automatyczny podział momentu napędowego pomiędzy poszczególne osie, kierując napęd na koła chwilowo posiadające najlepszą przyczepność.
 W czasie jazdy w normalnych warunkach system napędza jedynie przednie koła, dzięki czemu redukuje niepotrzebne straty energii związane z napędem tylnej osi i ogranicza zużycie paliwa. Ale kiedy układy elektroniczne wykryją niebezpieczeństwo poślizgu kół, moment napędowy kierowany jest proporcjonalnie także na tylną oś, tak, aby zapobiec poślizgowi. Jeżeli zostanie wciśnięty przycisk lock, moment napędowy jest rozdzielany pomiędzy koła przednie i tylne w stosunku 57/43, gwarantując dobrą trakcję w najcięższych warunkach terenowych. Inteligentny system automatycznie przełączy napęd na auto, kiedy zwiększy się prędkość pojazdu.
 Układ przeniesienia napędu X-trail zapewnia znacznie lepsze parametry trakcyjne niż pojazdy konkurencji, szczególnie w czasie jazdy po podłożach o niskiej przyczepności w rodzaju śniegu, błota czy piasku, a także w innych warunkach drogowych i terenowych, zwiększając panowanie i kontrolę kierowcy nad pojazdem.
 Projektując X-trail, skoncentrowano się na nadaniu mu cech integralności i mocy. Przednie i tylne zderzaki zostały zintegrowane z błotnikami, podczas gdy kierunkowskazy wkomponowano w reflektory główne przykryte gładkimi i przezroczystymi kloszami. Przedłużeniem mocno pochylonej, korzystnej z punktu widzenia aerodynamiki, przedniej szyby są relingi i bagażnik dachowy, na których umieszczono dodatkowe reflektory, akcentujące terenowe przeznaczenie nowego nissana.
 X-trial został wyposażony w aluminiowe, 18-calowe pięcioramienne koła o wymiarach 255/55 i w te same co w nissanie skyline GT-R hamulce Brembo. Niezwykłym posunięciem projektantów było wbudowanie dolnego progu nadwozia w drzwi, dzięki czemu istotnie poprawiono wygodę zajmowania miejsca na wysoko umieszczonych fotelach. Dostęp do szerokiego otworu bagażowego z tyłu nadwozia jest łatwy, a duża klapa zawieszona na górnych zawiasach i otwierająca się wysoko do góry ułatwia załadunek bagaży. Nowoczesne wnętrze jest pojemne, oferując przy okazji komfort przewozu pasażerów i różnorodnych ładunków.
 Nietypowa pośród pojazdów terenowych jest centralna lokalizacja tablicy wskaźników. Zegary są bardzo czytelne i nie wymagają do obserwacji tak długiego odrywania wzroku od drogi, jak to jest w przypadku tradycyjnej tablicy.
 Silnik QR 20, którym napędzany jest nowy nissan, to nowej generacji czterocylindrowa, aluminiowa jednostka napędowa o pojemności 2000 ccm.
(J)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski